Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2009 - 14:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan denne funktion forenkles?

Er der en nemmere måde at gøre følgende:

="s.products="""&";"&Products!H3&",; "&Products!H4&",; " &Products!H5&",; "

Ovenfor funktion henter værdier fra 3 kolonner i sheetet Products. Jeg har yderligere 200 rækker i kolonn "H" der skal ind i ovenstående funktion. Jeg kunne sagtens bare udvide den med f.eks.:

="s.products="""&";"&Products!H3&",; "&Products!H4&",; " &Products!H5&",; "&Products!H6&",; "&Products!H7&",; "&Products!H8&",; "&Products!H9&",;  " ...... H10, H11, H12, H13 osv!

Dette ville dog tage noget tid. Kan funktionen ikke gøres enklere og nemmere?
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2009 - 15:01 #1
Output bliver: s.products=";Tekst fra H1,; Tekst fra H2,; Tekst fra H3 ... osv!
Avatar billede mhp_dk Nybegynder
20. oktober 2009 - 15:12 #2
Når din formel er dette:
="s.products="""&";"&Products!H3&",; "&Products!H4&",; " &Products!H5&",; "

og du så trækker den 3 linier ned får du i den 3. linie
="s.products="""&";"&Products!H5&",; "&Products!H6&",; " &Products!H7&",; "

Denne kan du så paste sammen med din oprindelige formel, nu henter den så 6 korrekte værdier, så kopi du denne formel 6 linier ned så har du i linie 6 noget du igen kan bruge i din formel så du nu har 12 steder osv.

Ikke særlig smukt men lidt nemmere.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2009 - 15:18 #3
Okay, kan det ikke gøres uden man skal til at trække formularen linier ned og derefter copy/paste dem sammen?

Det er noget jeg skal bruge en del så det ville være at foretrække hvis jeg ikke efterfølgende skulle røre ved formularen i cellen med mindre jeg overstiger evt. 200 rækker i kolonne H.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2009 - 15:31 #4
En funktion hvor man fortælle den skal tage værdier fra H1 - H200 og imllem hver værdi skal der sættes 2 tegn ind med et mellemrum på begge sider: ,;
Avatar billede mhp_dk Nybegynder
20. oktober 2009 - 15:34 #5
Så skal du nok rettet lidt i denne data i stedet.
F.eks. kunne du i kolonne I sætte =",;" i række 1 til 200
Så kan du lave en formel der heder noget ligende =H1&I1 og trække denne ned til række 200.
Så skulle det være muligt at lave en ny formel der tager A1&A2&A3 osv.
Avatar billede excelent Ekspert
20. oktober 2009 - 19:24 #6
Prøv med denne Brugerdefineret Funktion
I arket taster du =Samle(Products!H1:H200)

Function Samle(rng As Range) As String
Samle = "s.products=" & Chr(34)
For Each c In rng
If c <> "" Then Samle = Samle & c & ",; "
Next
Samle = Left(Samle, Len(Samle) - 3) & Chr(34)
End Function
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2009 - 10:25 #7
Hej excelent,
Unskyld men hvordan opretter jeg en brugerdefineret funktion i excel?
Jeg bruger 2003.
Avatar billede excelent Ekspert
21. oktober 2009 - 13:58 #8
Tast ALT+F11
Vælg Module i menuen Insert
Indsæt koden der
Avatar billede excelent Ekspert
30. november 2009 - 17:06 #9
hvordan går det ?