Avatar billede a55830 Praktikant
20. oktober 2009 - 13:54 Der er 1 løsning

desktop gadget med vbscript aflæsning af DefaultGateway

Hej Der ude

er der nogen af jeg der kan fortælle mig hvordan man aflæser defaultgateway i et vbscript.

jeg skal bruge det i dette script til noget SNMP

<html>
<head>
    <title>SNMP</title>
  <script language="VBScript">
        Public STARTtime
        Public enVARa
        Public enVARc

    strDG = "192.168.100.1" <------ Her skal der bruges en variabel der aflæser min defaultgateway

        strTargetSnmpDevice = strDG      'Supply the IP address of the device to monitor
        strCommunityName = "public"            'Supply the SNMP Community
        strInterfaceID = 2            'Supply the ID of the Interface to monitor

        set objWmiLocator = CreateObject("WbemScripting.SWbemLocator")
        set objWmiServices = objWmiLocator.ConnectServer("", "root\snmp\localhost")
        set objWmiNamedValueSet = CreateObject("WbemScripting.SWbemNamedValueSet")
        SUB getSNMP                            'Since we need DELTA information over time, this gets POLL #1 information
        objWmiNamedValueSet.Add "AgentAddress", strTargetSnmpDevice
        objWmiNamedValueSet.Add "AgentReadCommunityName", strCommunityName
        Set colIfTable = objWmiServices.InstancesOf("SNMP_RFC1213_MIB_ifTable", , objWmiNamedValueSet)
        For Each objInterface In colIfTable
            IF objInterface.ifIndex = strInterfaceID THEN    'Only get the data from the interesting interface
                enVARa = objInterface.ifInOctets
                enVARc = objInterface.ifOutOctets
                STARTtime = Timer()    'To get more exact length of time between the #1 and #2 SNMP polls get the time of POLL #1
            END IF
        Next
        idTimer = window.setTimeout("PausedSection", 1000, "VBScript")  'This will pause for a while before gathering POLL #2
        END SUB

        SUB PausedSection            'Since we need DELTA information over time, this gets POLL #2 information
        window.clearTimeout(idTimer)
        objWmiNamedValueSet.Add "AgentAddress", strTargetSnmpDevice
        objWmiNamedValueSet.Add "AgentReadCommunityName", strCommunityName
        Set colIfTable = objWmiServices.InstancesOf("SNMP_RFC1213_MIB_ifTable", , objWmiNamedValueSet)
        For Each objInterface In colIfTable
            IF objInterface.ifIndex = strInterfaceID THEN    'Only get the data from the interesting interface
                enVARb = objInterface.ifInOctets
                enVARd = objInterface.ifOutOctets
                intspeed = objInterface.ifSpeed
                ENDtime = Timer()    'Time of POLL #2
            END IF
        Next
        enVAR = Round((((enVARb - enVARa) * 8) / ((ENDtime - STARTtime) * intspeed) * 100 ),0)    'Percentage calculations for Inbound
        enVARe = Round((((enVARd - enVARc) * 8) / ((ENDtime - STARTtime) * intspeed) * 100 ),0)    'Percentage calculations for Outbound
        setContentText(enVAR)
        setContentTextb(enVARe)
        getSNMP()
        END SUB

    </script>
    <script LANGUAGE="JavaScript1.2">
        function setContentText(strB)
        {
                var strB;
        if (strB=="Please Wait")
        {
            gadgetContent.innerText = strB;
        } else {
            gadgetContent.innerText = "Inbound: " + strB + "%";
        }
        function setContentTextb(strC)
        {
        var strC;
        gadgetContentb.innerText = "Outbound: " + strC + "%";
        indhold1.innerText = "SNMP Host :";
    indhold1_1.innerText = strTargetSnmpDevice;
        indhold2.innerText = "Community :";
        indhold2_1.innerText = strCommunityName;
    indhold3.innerText = "Interface :";
        indhold3_1.innerText = strInterfaceID;
        }
    </script>
    <link rel="stylesheet" href="layout.css" type="text/css" />
</head>
<body onload="getSNMP()">
    <g:background id="imgBackground" src="black.png">
    <Table>
        <tr>
            <td colspan="2" id="headline">SNMP</td>
        </tr>
            <tr>
            <td colspan="2" id="gadgetContent"></td>
        </tr>
            <tr>
            <td colspan="2" id="gadgetContentb"></td>
        </tr>

        <tr>
            <td id="indhold1"></td><td id="indhold1_1"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td id="indhold2"></td><td id="indhold2_1"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td id="indhold3"></td><td id="indhold3_1"></td>
        </tr>
    </table>
    <script LANGUAGE="JavaScript1.2">
setContentText("Gathering Data");
</script>

</body>
</html>
Avatar billede a55830 Praktikant
25. november 2009 - 09:53 #1
ok ingen løsning på dette