Avatar billede nat Nybegynder
19. oktober 2009 - 14:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

c# - fange string i pop-up før SelectedIndexChanged

Hej Eksperter,

Jeg har et datagrid, hvor man kan vælge en email adresse, når denne vælges åbnes en js popo-up hvor man skal be- eller afkræfte om det er mailen man vil sende til.

Jeg har på aspx-siden:

<script language="javascript">
    function confirm_delete(mail)
    {
        if (confirm('Du har valgt ' + mail + ' Er du sikker på, at du vil sende en email hertil?') == true)
            return true;
        else
            return false;
    }
</script>

På min aspx.cs side har jeg en metode der fylder et datagrid, her tilføjer jeg også en js confirm til datagridet:

public void fillDataGrid()
        {
            DataSet das = returnList(id);

            dg_person.DataSource = das.Tables[0];
            dg_person.DataBind();

            dg_person.Attributes.Add("onclick", "return confirm('" + mail + "');");

        }

Jeg har så en indexChanged på datadridet, der skal bruge mailadressen der er valgt:

protected void dg_person_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            email = dg_person.SelectedItem.Cells[1].Text;
            ...

Men når dg_person.Attributes.Add bliver kaldt i fillDataGrid() får den ikke værdien fra den mailadresse der er blevet valgt. Og hvis jeg kalder dg_person.Attributes.Add i dg_person_SelectedIndexChanged kommer der aldrig en confirm pop-up og koden herefter eksekveres blot.

Hvor skal jeg kalde dg_person.Attributes.Add og hvordan får jeg den til at udskrive hvilken mail der er blevet valgt i datagridet?
Avatar billede nat Nybegynder
19. oktober 2009 - 14:11 #1
Funktionen hedder confirm og ikke confirm_delete som det står under aspx. Min fejl, da jeg rettede imens. Så det er ikke det der er problemet.
Avatar billede nat Nybegynder
20. oktober 2009 - 09:10 #2
Bare for at gøre det helt klart, jeg har ikke løst mit problem, så:

Hvor skal jeg kalde dg_person.Attributes.Add og hvordan får jeg den til at udskrive hvilken mail der er blevet valgt i datagridet?
Avatar billede nat Nybegynder
09. december 2009 - 14:09 #3
Lukker pga. mgl. svar