Avatar billede smileymans Praktikant
19. oktober 2009 - 12:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gemme Profile oplysninger på anden bruger end den der er logget ind.

Hejsa.

Jeg har lavet et mindre adminsystem, hvor jeg har mulighed for at redigere i oplysningerne på oprettede brugere.

Når jeg klikker rediger bruger, så kommer der en række tekstbokse frem, med de profiloplysninger(fornavn, efternavn og telefon) som kan redigeres. Den henter fint oplysningerne ind i tekstboksene. Hvis jeg redigerer dem og prøver at gemme dem, bliver de ikke ændret overhovedet, og synes jeg har prøvet alt.

Selve koden ser sådan ud:
string Username = Request.QueryString["id"].ToString();
ProfileCommon UserProfile = Profile.GetProfile(Username);
        UserProfile.Fornavn = T_Surname.Text;
        UserProfile.Efternavn = T_Lastname.Text;
        UserProfile.Telefon = T_Phone.Text;
        UserProfile.Save();

Jeg er lidt fortabt her, og håber på et hurtigt svar. :-D
Avatar billede smileymans Praktikant
25. oktober 2009 - 18:32 #1
Også her er problemet løst. Og også her fik jeg overvældende mange svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2009 - 22:54 #2
Dit spørgsmål er et af dem, hvor man efter at have brugt 1 minut på at læse det er >99% sikker på at fejlen ligger i noget af det som ikke er vist.

Det er ikke specielt attraktivt at gå igang med at finde ud af hvad der sker.

Hvad du copy pastet diverse SQL, ASP.NET  sider etc. ind med en instruks om hvordan folk kunne geneskabe problemet, så havde der været langt større sandsynlighed for at nogen havde kigget på problemet.

Bemærk at jeg vil ikke udelukke at dit problem er indlysende for folk med stor erfaring med profile redigering. Men hvis der ikke er nogen af dem tilstede, så må du jo satse på andre. Og det kan godt kræve lidt mere forklaring.
Avatar billede smileymans Praktikant
26. oktober 2009 - 09:44 #3
Jeg er bare vandt til førhen, at der altid kom en eller anden respons på indlægget indenfor 2-3 timer. Den tid føler jeg lidt er slut :-(

Men det kan være du har ret i mange af de ting jeg måske har skrevet, men i denne her lå fejlen i linie 2 :-D

Men jeg skal nok overveje næste gang jeg smider et indlæg, om jeg måske skal have nogle flere ting med ;-)