Avatar billede shushu Nybegynder
18. oktober 2009 - 13:11 Der er 5 kommentarer

Tilknyt drev - Synology 207

Hej
Når jeg tilknytter drev på min Synology 207 figurerer de som de skal på oversigten under "Min Computer".
Problemet er imidlertid, at tilknytningen forsvinder. Næste gang jeg starter min PC og logger på er tilknytningen pist væk.
Håber, at nogen kan hjælpe.
Venlig hilsen
Carl Johan
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
18. oktober 2009 - 14:17 #1
Huskede du da du oprettede drevet, at sætte vinge i "opret forbindelse igen ved logon"?

Hvis ikke så afbryd forbindelsen og genopret drevet.
Avatar billede shushu Nybegynder
18. oktober 2009 - 16:45 #2
Hej Mathias
Tak for tippet - Jeg har nu fulgt dit råd og resultatet  er nu at 2 af de 3 tilknyttede drev stadig er der ved fornyet login.
Trods flere forsøg er det ikke lykkedes mig at bevare photo drevet. De 2 som bliver der er hhv. en privat mappe og web mappen.
Venlig hilsen
Carl Johan
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
18. oktober 2009 - 17:12 #3
Det er ikke fordi der er et andet drev (såsom en USB-disk) der går ind og overtager det pågælende drevbogstav?
Avatar billede shushu Nybegynder
18. oktober 2009 - 22:14 #4
Hej igen Mathias
Jeg har skiftet drevnavnet fra P til F - og det virkede med det samme. Jeg har godt nok ikke været tilkoblet noget P drev under mine forsøg på, at få det til at virke. P drevet er imidlertid et drev jeg bruger når jeg er koblet op på en anden server som har et P drev - Det bruges på denne server i forbindelse med mail.
Tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Carl Johan
Tak for hjælpen
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
18. oktober 2009 - 23:23 #5
Det var så lidt. Godt at høre at det virkede.