Avatar billede etech2k Nybegynder
17. oktober 2009 - 16:00 Der er 6 kommentarer

Virker i IE men ikke i FF

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forket i koden.
    function updateshipping(){
        var fsubtotal = parseFloat(document.getElementById('fsubtotal').innerText);
        for (var index=0; index < document.theFormChk.shipmethod.length; index++) {
            if (document.theFormChk.shipmethod[index].checked) {
                var shipValue = document.theFormChk.shipmethod[index].value;
                break;
            }
        var shippingAmount = 9.99;
        if(shipValue==2)
            shippingAmount = 9.99;
        else if(shipValue == 3)
            shippingAmount = 19.99;

        document.getElementById('shippingsum').innerText = shippingAmount;
        document.getElementById('ftotal').innerText = shippingAmount+fsubtotal;
    }
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
17. oktober 2009 - 16:06 #1
Prøv at bruge Firefox's fejlkonsol (Ctrl+Shift+J) og se om den kan give dig svaret.
Avatar billede etech2k Nybegynder
17. oktober 2009 - 16:11 #2
Hej, den giver ikke nogen fejl.
Men jeg har lige læst at Firefox ikke understøtter .innerText, og at man skal bruge .textContent istedet
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
17. oktober 2009 - 16:18 #3
Så prøv at bruge .textContent i stedet for, og se om det virker i Firefox. Hvis det gør, må du tilføje et tjek i din kode, for at se om brugeren bruger IE eller Firefox, og så ud fra det skrive enten .innerText (hvis brugeren kører IE), eller .textContent (hvis brugeren kører Firefox).
Avatar billede etech2k Nybegynder
17. oktober 2009 - 16:38 #4
.innerHTML virker i begge :)

.textContent virker kun i FF

.innerText virker kun i IE
Avatar billede fant0mas Nybegynder
17. oktober 2009 - 19:16 #5
Og hvis du vil gøre det "rigtigt":
.firstChild.nodeValue
Avatar billede etech2k Nybegynder
17. oktober 2009 - 19:22 #6
Okay, tak.