Avatar billede hyldehus Nybegynder
16. oktober 2009 - 19:18 Der er 4 kommentarer

Der kan ikke oprettes forbindelse til alle netværksdrev

Jeg har anskaffet mig en Linksys router med storage link WRT160NL
Jeg har fået sat alle mine computere mv op trådløst og installeret en usb harddisk via usb stikket i routeren.  Harddisken kører med fil system FAT 32 som anbefalet af Linksys.
Jeg kan komme ind på den delte mappe - Plublic - der nu er Z-drevet fra alle computerne, så alt burde være godt.
Men når computeren har været lukket og jeg starter den (gælder også genstart) så kommer meddelelsen: "Der kan ikke oprettes forbindelse til alle netværksdrev"
Det netværksdrev der ikke kan oprettes forbindelse til er Z-drevet.
Jeg skal så ind i Computer, højreklikke på drevet, vælge Åben og taste brugernavn og kodeord ind, før det virker.
Det kan jeg måske nok leve med, men resten af familien brokker sig.
Er der nogen der har en løsning.
Jeg har været inde på Linksys sider og prøvet at finde svar. Tidligere kunne man kontakte Linksys pr. mail også på dansk, men den servise har de lukket ned.
Avatar billede hcthorsen Praktikant
16. oktober 2009 - 20:52 #1
Jeg har haft samme problem med mit NAS-drev. Her var problemet at alle brugere ikke var oprettet med samme brugernavn og password på både computere og NAS-drev. Jeg ved ikke om det kan være det samme problem, for du har vel ikke password på din usb-harddisk?
Avatar billede hyldehus Nybegynder
17. oktober 2009 - 16:03 #2
Jo der er brugernavn og password til harddisken.
Når jeg går ind under web-opsætningen af routeren er der en fane der hedder Lager, her er harddisken.
Her er også brugernavne, password og rettigheder.
Da din ide umiddelbart lød god gik jeg ind og slettede alle andre brugere til disken end administrator, og ændrede brugernavn og password til det samme som jeg bruger til routeren.
Desværre, det hjalp ikke.
Det er åbenbart meningen af man har flere forskellige brugere og at de så skal oprette forbindelse til Z-drevet med harddisken, hver gang de vil bruge den.
Men hvis jeg fjerner harddisken - med sikker fjernelse af disken fra web-opsætningen af ruteren - så kommer den f...g... stadig med bemærkningen om at der ikke kan oprettes forbindelse.
Den eneste løsning jeg herefter selv kan se er, at jeg sletter Z-drevet (harddisken) på familiens øvrige computere, så jeg slipper for brok, og så installere harddisken igen på computerne når jeg vil benytte harddisken herfra til fx. sikkerhedskopiering. (og så sletter drevet igen når jeg er færdig!!)
Avatar billede hcthorsen Praktikant
18. oktober 2009 - 19:42 #3
Tjah, det lyder mærkeligt. Har ikke andre bud. På mit NAS-drev skal man vælge "afbild netværksdrev". Når man gør det kan man sætte flueben i "log på igen ved opstart". Har du en lignende mulighed?
Avatar billede hyldehus Nybegynder
19. oktober 2009 - 12:43 #4
Nej desværre.
Jeg tror det er noget der skal rettes over vistas.