Avatar billede MrLund Nybegynder
16. oktober 2009 - 18:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med SQL

Jeg en opslagstavle, hvor min SQL skal ind og sammenligne 2 tabeller, og her er jeg i tvivl.

NOESIS_BOARD
ID | TEAM | USER

NOESIS_TEAMMEDLEMMER
ID | TEAMID | BRUGERNAVN
Det jeg så skal ER, at udskrive mine poster fra NOESIS_BOARD
Kolonnen TEAM er angivet af et tal.

Men poster skal KUN udskrives, hvis det tal i NOESIS_BOARD.TEAM matcher min Session("brugernavn") i NOESIS_TEAMMEDLEMMER.BRUGERNAVN

Altså,

SELECT * from NOESIS_BOARD where NOESIS_BOARD.TEAM = NOESIS_TEAMMEDLEMMER.TEAMID and NOESIS_BOARD.USER = '" & session("brugernavn") & "'

(denne sql kan man naturligvis ikke benytte, men giver måske et bedre billede om hvad det er jeg vil)
Avatar billede MrLund Nybegynder
18. oktober 2009 - 15:26 #1
Jeg er kommet frem til denne SQL som faktisk gør det jeg skal have den til... meeeen :D

Jeg kan ikke lure hvordan jeg også får vist poster hvor noesis_board.team = 0
Lige nu viser den KUN poster for de team brugeren er tilmeldt i noesis_teammedlemmer

ALTSÅ, den skal vise poster noesis_board.team = 0 eller noesis_board-team = #id i noesis_teammedlemmer#

min SQL
SELECT * FROM noesis_board INNER JOIN noesis_teammedlemmer ON noesis_board.team = noesis_teammedlemmer.teamid where noesis_teammedlemmer.brugernavn = '" & session("brugernavn") & "' and noesis_teammedlemmer.land = '" & strLand & "' and noesis_board.country = '" & strland & "' and noesis_board.level <= " & session("level") & " or noesis_board.team = 0  ORDER BY noesis_board.created desc LIMIT 20
Avatar billede MrLund Nybegynder
18. oktober 2009 - 15:27 #2
hov fejl, denne sql

SELECT * FROM noesis_board INNER JOIN noesis_teammedlemmer ON noesis_board.team = noesis_teammedlemmer.teamid where noesis_teammedlemmer.brugernavn = '" & session("brugernavn") & "' and noesis_teammedlemmer.land = '" & strLand & "' and noesis_board.country = '" & strland & "' and noesis_board.level <= " & session("level") & " ORDER BY noesis_board.created desc LIMIT 20
Avatar billede MrLund Nybegynder
19. oktober 2009 - 21:58 #3
det blev løst med LEFT JOIN i stedet for INNER JOIN