Avatar billede bruno1 Novice
16. oktober 2009 - 16:28 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

NAS vil ikke acceptere store filer

Hej

Jeg har en Nsa-220 plus som jeg har problemer med.
Når jeg overfører mindre filer som musik osv er der ingen problemer overhoved op til omkring de 700mb men så snart jeg overfører større filer dvs. omkring 1GB så nægter den. Jeg får en fejl der hedder "there is a problem accessing y:\ make sure you are connected to the network and try again " jeg er på windows 7 (x64)

Pt. kører jeg NAS med raid 1 men har også prøvet med JBOD

Min NAS er forbundet igennem en d-link dir-855 (kabel). Jeg har prøvet at rode med en masse indstillinger og lige lidt hjælper det.

Håber meget på hjælp fra jer!

LINKS:

NSA-220 plus

http://www.zyxel.com/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20050125090459&display=7973&CategoryGroupNo=29718481-4F25-4EFF-8FED-BA6EA1233523

D-LINK 855

http://www.dlink.com/products/?pid=548

Bruno
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. oktober 2009 - 23:28 #1
Du kan prøve det som står her:

http://www.zyxel.com/web/support_knowledgebase_detail.php?KnowledgeBaseID=10125&pid=20050125090459

Ellers kan du også prøve at kontakte Zyxel DK, de er som regel meget flinke til at hjælpe.
Avatar billede bruno1 Novice
17. oktober 2009 - 01:42 #2
Prøver at ringe dem mandag... i deres solution skriver de

"Currently we can change "strict allocate=no" in /etc/samba/smb.conf as a workaround."

Hvad betyder det?

Bruno
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. oktober 2009 - 10:16 #3
Din NAS kører med et embedded Linux operativsystem og det er en konfigurationsfil til operativsystemet der skal ændres i.

Hvordan det gøres ved jeg ikke, men det burde Zyxel DK kunne hjælpe dig med.
Avatar billede bruno1 Novice
17. oktober 2009 - 12:18 #4
Ok - jeg takker mange gange for hjælpe ind til videre... Jeg vender tilbage mandag når jeg har fået en snak med deres support

Bruno
Avatar billede bruno1 Novice
20. oktober 2009 - 17:39 #5
hmm de gode folk hos zyxel har valgt at komme med en opdatering for et par dage siden til firmwaren efter installation er der ingen problemer :-) Jeg var nok ikke den eneste der klagede

Tak for hjælpen!

smid et svar så får du lidt point for hjælpen :-)

Bruno
Avatar billede kgkg Nybegynder
20. oktober 2009 - 19:41 #6
Hej Bruno, det var godt at hører.
Avatar billede bruno1 Novice
20. oktober 2009 - 19:48 #7
ja det var rart endelig at kunne komme igang med at bruge den ordentligt