Avatar billede bongii Nybegynder
16. oktober 2009 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til namespaces og anvendelse af disse

Hej.

Jeg er ret ny i .net c# 3.5

Jeg har hentet SendEmail.cs hos Micsosoft og trykket filen over i mit projekt.

Filen ser således ud:
using System.Net.Mail;

namespace SendEmail
{
    class SendEmail
    {
        .......
    }

Hvordan kan jeg bruge den i mit projekt. Hvordan kalder jeg klassen SendEmail?

Er der en smart måde jeg kan placere filen og inkludere den, så jeg altid kan bruge den i alle mine fremtidige projekter? Er ikke helt med på hvordan jeg gør det så smart som overhovedet muligt.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
16. oktober 2009 - 14:33 #1
For at inkludere filen i dine projekter, skal du fortælle dit program, at du vil bruge en funktion fra det pågældende namespace (SendEmail i dette tilfælde). For at gøre dette, tilføjer du følgende linje i toppen af den fil, du skal bruge SendEmail.cs i:

using SendEmail;

Derefter kan du oprette en ny instans af klassen SendEmail på følgende måde:

SendEmail se = new SendEmail();

Hvorefter du så kan kalde SendEmails-klassens funktioner således:

se.LavNoget();

Håber dette var svar nok, ellers spørger du bare igen.
Avatar billede bongii Nybegynder
19. oktober 2009 - 08:18 #2
Hej igen.

Kan ikke rigtig få det til at virke.

Øverst på siden står har jeg inkluderet:
using SendEmail;

I klassen står:
SendEmail SendMessage = new SendEmail();

Jeg får denne fejl:
The type or namespace name 'SendEmail' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
Avatar billede bongii Nybegynder
19. oktober 2009 - 09:52 #3
Jeg fandt ud af at .cs filen skulle placeres i mappen app_code :)

Men nu skriver den:

'SendEmail' is a 'namespace' but is used like a 'type'.. ?
Avatar billede bongii Nybegynder
21. oktober 2009 - 12:00 #4
virtual1ty tak for input, jeg fandt en løsning. Laver du et svar?
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
04. november 2009 - 16:16 #5
Lidt forsinket, men værsgo :)