Avatar billede dendesperate Nybegynder
15. oktober 2009 - 18:51 Der er 7 kommentarer

hjæææælp computer har virus!!!!!!

jeg tror min computer har fået en alvorlig virus.
Det startede med irriterende pop-up meddelelser hvor der nærmest stod min computer var ved at eksplodere.
På alle de pop-up fremgik det at jeg skulle bruge pc antispyware 2010. den blokerede så jeg ikke kunne andet på nettet end at skrive en adr. ville jeg gå videre førte den mig hen til sider hvor der blandt andet stod alt mulige antispyware sider.
nu når jeg ikke engang at starte den ordentligt op índen der kommer blå skærm med en masse tal og hvor den også skriver systemet er lukket og så kan jeg intet gøre.
håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
15. oktober 2009 - 18:54 #1
Prøv at starte din pc i fejlsikret tilstand (F8 ved opstart) og kør en systemgendannelse derfra.

Sørg så for eftertiden for at holde dit antivirusprogram opdateret. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2009 - 18:59 #2
Du kunne følge denne guide:

Hent Ccleaner her > Klik ude til højre på "Download Latest Version".
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Der er en manual her > http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Der er en lille forskel "Problemer" er udskiftet med "Register".
Sæt de flueben som vist i manualen punkt 11 inden du kører "Renser".
PS.: Dette program vil  jeg anbefale dig at beholde, det er fremragende til at rydde op med.

Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Sig "Nej"  til den.
Lad programmer foretage en oprydning i Renser og Register, og lad den slette det den finder.
Jeg skal ikke se log fra Ccleaner.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

Manual for HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

Hent Hijackthis her: http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

PS: Vistabrugere skal klikke med højre-musetast på filen og vælge (Kør som administrator)
Avatar billede malene_louise Nybegynder
15. oktober 2009 - 19:22 #3
hehe ..hvordan kører jeg en systemgendannelse?
15. oktober 2009 - 19:27 #4
Kør #2 !!!
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
15. oktober 2009 - 22:18 #5
Off topic: Hvad er det eksperterne har imod en god gammeldags systemgendannnelse? Er det fordi man ikke præcist finder ud af, hvad der var problemet, og i stedet springer let henover det? Kører man systemet tilbage til en dato, før et problem er opstået, er der da god mulighed for at løse et givent problem, fremfor at skulle scanne pc'en med en helt masse tools og poste en håndfuld logs.

Afhjælper en systemgendannelse ikke problemet, er det da helt fint at begynde en større efterforskning, hvilket jeg også selv ville gøre EFTER at have prøvet et gendannelsespunkt.
Avatar billede Vandreren Novice
15. oktober 2009 - 23:43 #6
@  Mathias90, De fleste går måske ud fra, at noget så simpelt som systemgendannelse har været forsøgt uden held.

Systemgendannelse kan være godt for nybegyndere, der ikke har nogen idé om hvor en fejl skal lokaliseres. Men hvis man har en basal viden om Windows, giver de vedvarende backups flere ulemper end fordele - bl.a. nedsat ydeevne, fragmenterede filer på systempartitionen. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. oktober 2009 - 13:01 #7
Hvis du vil nøjes med systemgendannelse, så skal du i start - programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse.

Eller Start - Kør - rstrui

Dette er stien uanset hvilken Windows version du kører med.