15. oktober 2009 - 13:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvad er definitationen på en server?

Jeg har prøvet at opsætte Novell servere for virksomheder.
Jeg har vedligeholdt Windows servere for virksomheder.
Nu vil jeg så have min egen server, og har valgt Ubuntu Linux, en tidligere kollega fortalte at det var det bedste, og er gratis.

Når jeg søger og spørger her på sitet om hjælp, fåes der stort set kun hjælp til Webservere.

Hvordan skal jeg spørge for at få hjælp til en server der står i et hus, og alle arbejdsstationer der er logget på, befinder sig i samme hus, hvor Internettet IKKE er blandet ind i det?

Hvad kalder man sådan en server der IKKE er en webserver?
Kan Linux ikke bruges i denne sammenhæng?

Sidste spørgsmål: Forstår I hvad jeg mener? :-)
Avatar billede Locodk Nybegynder
15. oktober 2009 - 15:14 #1
Jeg ville nok stille spørgsmålet som hjælp til det du skal bruge servere til.

Altså webserver - en server der hoster materiale over nettet.

Printserver - en server der hoster en printer etc etc

Jeg er ærlig talt ikke bekendt med hverken linux eller windows server opsætning, men under alle omstændigheder er det vel det du vil bruge serveren til som er afgørende.
18. oktober 2009 - 18:47 #2
Har lige opdaget at jeg har oprettet spørgsmålet to gange.
Eksperten er da også blevet umanerlig langsom til at opdatere efter at man har postet.