Avatar billede per2edb Praktikant
15. oktober 2009 - 13:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Eventhandler lagt i Code-Behind melder fejl

Klik i GridView1 skal fanges af en eventhandler lagt i Default.aspx.vb (Se nedenfor)

<%@ Page Language="VB" masterpagefile="../Faelles_Sider/maske.master" title="produkt" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="Default" %>
<%@ Import Namespace="System.Data.OleDb" %>
<asp:Content id="Content1" runat="server" contentplaceholderid="ContentPlaceHolder1">

<!-- Begin Page Content -->
<div id="page_content">

    <!-- Begin Content -->
    <div id="content_Bred">

<<<<< Her ligger et GridView. Klik i dette skal aktivere eventhandleren - se nedenfor:

--- Default.aspx.vb  ----------

using System;
public partial class Default : System.Web.UI.Page
{
  protected void GridView1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
  {
    Response.Redirect("Tilbud.aspx");
  }

------- Fejlmeddelse----------
Fejlmeddelelse om kompileringsfunktion: ASPNET: Kontroller, at klassen, der er defineret i denne kodefil, svarer til attributten 'inherits', og at den udvider den korrekte basisklasse (f.eks. Page eller UserControl).

Kildefejl:

Linje 2:
Linje 3:
Linje 4:  public partial class Default : System.Web.UI.Page

Kan i hjælpe
Avatar billede bvli Praktikant
15. oktober 2009 - 15:44 #1
Uh.. Mon det har noget at gøre med, at du skriver c#-kode i en .vb fil? Eller var det en slå-fejl?
Avatar billede per2edb Praktikant
16. oktober 2009 - 12:32 #2
Disse koder i VB mælder ikke fejl men eventen fanges åbenbart ikke for intet sker - Kan i hjælpe

<%@ Page Language="VB" masterpagefile="../Faelles_Sider/maske.master" title="produkt" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>

<<<<< Her ligger et GridView. Klik i dette skal aktivere eventhandleren - se nedenfor:

--- Default.aspx.vb  ----------

Partial Class _Default
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub GridView1_PageIndexChanging(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.GridViewPageEventArgs) Handles GridView1.PageIndexChanging

        Response.Redirect("Tilbud.aspx")

    End Sub

End Class
Avatar billede per2edb Praktikant
16. oktober 2009 - 18:36 #3
Jeg kan se at  Protected Sub GridView1_PageIndexChanging(ByVal .... kun er til sideskift.
Det jeg søger er en event til Click på GridView linien
Avatar billede per2edb Praktikant
17. oktober 2009 - 16:49 #4
GridView1_PageIndexChanging  virker perfekt men ...
hvorfor virker GridView1_SelectedIndexChanging ikke (ingen reaktion når der klikkes på VÆLG)

Partial Class _ERP
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub GridView1_SelectedIndexChanging(ByVal sender As Object, ByVal e As GridViewSelectEventArgs)

        Response.Redirect("Tilbud.aspx")

    End Sub

    Protected Sub GridView1_PageIndexChanging(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.GridViewPageEventArgs) Handles GridView1.PageIndexChanging

        Response.Redirect("Tilbud.aspx")

    End Sub

End Class
Avatar billede per2edb Praktikant
17. oktober 2009 - 19:42 #5
Tak for hjælpen bvli. Du bragte mig på sporet

Løsningen er:

Protected Sub GridView1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs) Handles GridView1.SelectedIndexChanged
Avatar billede per2edb Praktikant
17. oktober 2009 - 19:43 #6
bvli vil du lave det så jeg kan give point
Avatar billede bvli Praktikant
29. december 2009 - 12:09 #7
Nah - dem tog du selv. Og det er fint, jeg kom vist ikke med så meget dér. Godt nytår! :)