Avatar billede Banj0s Nybegynder
13. oktober 2009 - 22:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

har brug for en der kan rette en del af mit script XD [jeg er nybegynder til php]

mit problem er at den ikke gider at ændrer session['online']
hvad er der galt med mit script? her kommer mit script
ps. det er lidt rodet er første gang jeg laver noget i php ^^:

<?php ///////////connect til mysql + start session/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ?>
<?php

        mysql_connect("localhost", "test", "trusttrust") or die(mysql_error());
        mysql_select_db("test") or die(mysql_error());
session_start();
?>
<?php
$ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR'];

?>

<html>
<head>
<?php /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// html head /////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ?>
<title>PHP Test</title>
            <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">
</head>
<body>
<a href="index.php">index</a>
<br/>
<?php //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////////////det her bliver til en lille boks oppe i hjørnet///det skal du ikke tage dig af!//////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ?>
                                <div id="login_boks">

<?php
if ($_SESSION['online'] == "online")
{
echo "hej "." ønsker du at ";?>
<form action="php testing.php" method="post"><input type="submit" value=" logout " name="logout"></form>
<?php
}
else
{
?>

<form action="php testing.php" method="post">
    <input type="text" name="user">
    <input type="password" name="password">
    <input type="submit" value=" ok ">
</form>

<?php
}

if(isset($_POST['logout']))
{
$_SESSION['online'] = "offline";
}

if (isset($_POST['password']))
{
    $typed_user = $_POST['user'];
    $typed_passedword = $_POST['password'];
    $query = mysql_query("SELECT username FROM users WHERE username='$typed_user'");
    $row = mysql_fetch_assoc($query);
    $query2 = mysql_query("SELECT password FROM users WHERE password='$typed_passedword' AND username='$typed_user'");
    $row2 = mysql_fetch_assoc($query2);
    if ($_POST['user'] == $row['username'])
    {
        if ($_POST['password'] == $row2['password'])
        {
        echo "ja det jo bare dejlig";
        $_SESSION['Online'] = "online";
        echo $_SESSION['online'];
        }
        else
        {

            echo "Wrong Password";
        }
    else
    {

        echo "Wrong user name";
    }
?>
                                    </div>
<?php //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////////////////Main login det er her du skal kigge//////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ?>

<form action="php testing.php" method="post">
    <input type="text" name="user">
    <input type="password" name="password">
    <input type="submit" value=" ok ">
</form>

<?php /////////////////// det oven over er knapperne ////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////// her kommer scriptet ///////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ?>

<?php
$ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR'];

if (isset($_POST['password']))
{
    $typed_user = $_POST['user'];
    $typed_passedword = $_POST['password'];
    $query = mysql_query("SELECT username FROM users WHERE username='$typed_user'");
    $row = mysql_fetch_assoc($query);
    $query2 = mysql_query("SELECT password FROM users WHERE password='$typed_passedword' AND username='$typed_user'");
    $row2 = mysql_fetch_assoc($query2);
    if ($_POST['user'] == $row['username'])
    {
        if ($_POST['password'] == $row2['password'])
        {
        echo "ja det jo bare dejlig";
        mysql_query("UPDATE users SET ip='$ip' WHERE password='$typed_passedword' AND username='$typed_user'");
        mysql_query("UPDATE users SET online='on' WHERE password='$typed_passedword' AND username='$typed_user'");
        $_SESSION['Online'] = "online";
        }
        else
        {

            echo "Wrong Password";
        }
    else
    {

        echo "Wrong user name";
    }

?>
<?php

if ($_SESSION['online'] == "online")
{
echo "hej ".".";
}

?>
<?php //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// ?>
</body>
</html>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2009 - 23:37 #1
Du skal blive enig med dig selv, om du mener
  $_SESSION['Online']
eller
  $_SESSION['online']
Avatar billede ebusiness Nybegynder
13. oktober 2009 - 23:37 #2
Du har skrevet Online i stedet for online i en af linjerne, store og små bogstaver er forskellige.

Og bonusinformation, din kode er pivåben for SQL injections. http://en.wikipedia.org/wiki/SQL_injection
Avatar billede Banj0s Nybegynder
13. oktober 2009 - 23:40 #3
er lidt pinligt at jeg ikke så det XD men tak!