Avatar billede fqthjoe Nybegynder
13. oktober 2009 - 14:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikker webserver

Hej,
Har sat en ubuntu med apache op. Kan man på nogle måder prøve test sikkerheden uden fra. Findes der programmer der kan "prøve", og se om der er huller... Det er ikke sårbare data jeg har på, men kunne godt tænke mig at se om den alligevel er nogenlunde sikker.

/THJOE
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2009 - 14:39 #1
Avatar billede bmpi Nybegynder
13. oktober 2009 - 14:49 #2
Ellers prøv at fyr op for ubuntu varianten nUbuntu, som er spækket med sikkerhedsværktøjer, hvor du kan afprøve både dit netværk og din server.

Det er måske ikke så automatiseret, til gengæld lærer du så lidt om sikkerhed ;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/NUbuntu
http://www.nubuntu.org/
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
13. oktober 2009 - 16:13 #4
Takker, tjekker dem lige igennem. Smid gerne svar for jeres forslag.
Avatar billede justrace Novice
13. oktober 2009 - 16:22 #5
Ikke til mig. :)
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
13. september 2010 - 23:18 #6
ok. lukker igen. tak for input.