Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
12. oktober 2009 - 15:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente data baseret på valg i to dropdownboxe

Hej

Så er jeg blevet smidt ud i ASP.NET uden kursus eller bøger...kun med Visual Web Developer ......SUK

Jeg skal hente data i en tabel: Indgangskontrol baseret på leverandør og varenummer.

Jeg har forbindelse til batabasen og kan lave indsæt, edit og slet men hvordan f..... gør jeg det her ?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
12. oktober 2009 - 15:47 #1
Her er min kode:
<h2>Indgangskontrol</h2>
            <p>
                <asp:DropDownList ID="DropDownList1" runat="server" AutoPostBack="True"
                    DataSourceID="Indgangskontrol_lev" DataTextField="Leverandor"
                    DataValueField="Leverandor" >
                </asp:DropDownList>
                <asp:SqlDataSource ID="Indgangskontrol_lev" runat="server"
                    ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:webConnectionString1 %>"
                    SelectCommand="SELECT DISTINCT [Leverandor] FROM [Indgangskontrol] ORDER BY [Leverandor]">
                </asp:SqlDataSource>
            </p>
            <p>
                <asp:DropDownList ID="DropDownList2" runat="server" AutoPostBack="True"
                    DataSourceID="Indgangskontrol_vare" DataTextField="Varenummer"
                    DataValueField="Varenummer">
                </asp:DropDownList>
                <asp:SqlDataSource ID="Indgangskontrol_vare" runat="server"
                    ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:webConnectionString1 %>"

                    SelectCommand="SELECT DISTINCT [Varenummer] FROM [Indgangskontrol] ORDER BY [Varenummer]">
                </asp:SqlDataSource>
            </p>
            <p>
                <asp:DetailsView ID="DetailsView1" runat="server" AutoGenerateRows="False"
                    DataSourceID="Indgangskontrol_alt" Height="50px" Width="332px" >
                    <Fields>
                        <asp:BoundField DataField="Dato_for_kontrol" HeaderText="Dato_for_kontrol"
                            SortExpression="Dato_for_kontrol" />
                        <asp:BoundField DataField="Leveringsdato" HeaderText="Leveringsdato"
                            SortExpression="Leveringsdato" />
                        <asp:BoundField DataField="Udfort_af" HeaderText="Udfort_af"
                            SortExpression="Udfort_af" />
                        <asp:BoundField DataField="Varenummer" HeaderText="Varenummer"
                            SortExpression="Varenummer" />
                        <asp:BoundField DataField="Varenavn" HeaderText="Varenavn"
                            SortExpression="Varenavn" />
                        <asp:BoundField DataField="Leverandor" HeaderText="Leverandor"
                            SortExpression="Leverandor" />
                        <asp:BoundField DataField="Ordrenummer" HeaderText="Ordrenummer"
                            SortExpression="Ordrenummer" />
                        <asp:BoundField DataField="Antal_modtaget" HeaderText="Antal_modtaget"
                            SortExpression="Antal_modtaget" />
                        <asp:BoundField DataField="Antal_kontrolleret" HeaderText="Antal_kontrolleret"
                            SortExpression="Antal_kontrolleret" />
                        <asp:BoundField DataField="Fejl" HeaderText="Fejl" SortExpression="Fejl" />
                        <asp:BoundField DataField="Bemarkninger" HeaderText="Bemarkninger"
                            SortExpression="Bemarkninger" />
                        <asp:BoundField DataField="column1" HeaderText="column1"
                            SortExpression="column1" />
                        <asp:BoundField DataField="Deres_batch" HeaderText="Deres_batch"
                            SortExpression="Deres_batch" />
                    </Fields>
                </asp:DetailsView>
                <asp:SqlDataSource ID="Indgangskontrol_alt" runat="server"
                    ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:webConnectionString1 %>"
                    SelectCommand="SELECT [Dato_for_kontrol], [Leveringsdato], [Udfort_af], [Varenummer], [Varenavn], [Leverandor], [Ordrenummer], [Antal_modtaget], [Antal_kontrolleret], [Fejl], [Bemarkninger], [Afvist/godkendt] AS column1, [Deres_batch] FROM [Indgangskontrol] WHERE (([Leverandor] = @Leverandor) AND ([Varenummer] = @Varenummer))">
                    <SelectParameters>
                        <asp:QueryStringParameter Name="Leverandor" QueryStringField="@Leverandor"
                            Type="String" />
                        <asp:QueryStringParameter Name="Varenummer" QueryStringField="@Varenummer"
                            Type="String" />
                    </SelectParameters>
                </asp:SqlDataSource>
            </p>

Dropdowmlist Leverandør og Varenummer virker fint....dog ikke så det kun er vare fra en leverandør der vises men det kan jeg leve med.

Når jeg har valgt mine 2 værdier sker der bare ikke mere og jeg er totalt blank... hvordan kommer jeg videre herfra ?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
13. oktober 2009 - 10:06 #2
Fik det til at virke ..... JUBII *LOL*

Nu mangler jeg bare en "*" eller lign der kan være markeret som standard i mine DropDownlister.

Giver gerne min kode hvis der er nogen der vil se den.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
11. november 2009 - 14:33 #3
Lukket