Avatar billede doto Nybegynder
12. oktober 2009 - 14:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VB funktion som skal konverteres til en T-SQL funktion

Jeg skal lave en funktion i T-SQL, som kan omregne "år-uge-dag" datoformatet til Microsofts datoløbenummer. Hvis jeg f.eks. indtaster år-uge-dag lig med 2009-41-3 og via formlen får returneret løbenummer 40093, er dette formateret lig med 07-10-2009.

VB funktionen:

Function AaUgDa(Aar, Uge, Dag)

    Dim DagEt
    Dim StartUge

    DagEt = Weekday(DateSerial(Aar, 1, 1), 2)
    StartUge = DateSerial(Aar, 1, 1) - DagEt + 1
    If DagEt > 4 Then StartUge = StartUge + 7
    AaUgDa = StartUge + 7 * (Uge - 1) + (Dag - 1)

End Function

Nogen der har et bud på en T-SQL funktion?
Avatar billede terry Ekspert
12. oktober 2009 - 15:16 #1
Looking around the web you should be able to fin dwhat you need.

As far as I can make out you functions to replace DateSerial

http://social.msdn.microsoft.com/forums/en-US/transactsql/thread/8fabb4e5-2774-4221-b5e1-88f73bc45f1f/

And Weekday, here you can use DatePart I think

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms174318.aspx
Avatar billede doto Nybegynder
12. oktober 2009 - 16:46 #2
Hej terry,

Jeg kigger på siderne og vender tilbage i morgen.

doto
Avatar billede doto Nybegynder
13. oktober 2009 - 15:20 #3
Jeg arbejder videre med problemstillingen efter efterårsferien, da jeg ikke umiddelbart kan finde det ønskede.
Avatar billede doto Nybegynder
21. oktober 2009 - 10:47 #4
Jeg er total novice indenfor T-SQL og har brug for konkret hjælp til at få løst mit problem.
Jeg har søgt på nettet og kan ikke finde noget der lige rammer plet.
Nogen der har et bud på hvordan funktionen skal se ud?
Avatar billede doto Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:56 #5
Jeg har oprettet et spørgsmål på social.msdn.com, hvor jeg fik et svar jeg kunne bruge.

Linket hertil: http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/transactsql/thread/1445b90f-a4a4-4477-89a8-dd602528ad53/#e2e2476b-b633-4c70-b045-cbfd986fdc38

Men terry - du ledte mig til dette forum, så jeg vil gerne belønne dig med points. Du er altid hurtig og hjælpsom!
Så skriv et svar!

doto
Avatar billede doto Nybegynder
05. november 2009 - 08:40 #6
Spørgsmålet lukkes