Avatar billede EIHP Juniormester
12. oktober 2009 - 10:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Debian NSLU2 file server

Hejsa

Jeg har lige installeret Debian på min Linksys nslu2 network storage. Og den ser ud til at kører fint. jeg valgte under installation at den skulle installer: webserver, fileserver, sql server, dns server og mere.

Når jeg kalder den på http://192.168.0.62 skriver apache: It works. hvilket jo er godt nok..
Men jeg vil jo også gerne til at bruge den til noget. jeg har ikke rigtig haft gang i den endnu.

Når jeg prøver at kalde den via windows netværksplaceringer skal jeg logge ind. men hverken mit root eller user login virker.

Spørgsmål:
Hvordan for jeg adgang via netværk (samba har jeg fundet ud af det er)
opret en bruger på ftp.
samt ha adgang til min apache mappe.

Note: Igen jeg ved ikke ret meget om linux. og jeg er connect til nslu2 via ssh (PuTTy) da der jo ikke kan tilsluttes skærm. og den har kun 32mb ram så GUI er vel ikke en god ide. Selvom VNC nok havde hjulpet mig en del.
Avatar billede EIHP Juniormester
14. oktober 2009 - 13:53 #1
Avatar billede EIHP Juniormester
14. oktober 2009 - 13:56 #2
skal lige siges, jeg har fået adgang til samba med mit user login. men jeg har ikke adgang til at gøre noget, andet end at læse. hvordan for jeg den at give mig fuldadgang? læste noget om chmod 777 osv. men har ikke rigtig kunne få det til at virke, har jeg gjort noget forkert?
Avatar billede EIHP Juniormester
14. oktober 2009 - 21:02 #3
Har fået det løst