Avatar billede bavingo Nybegynder
11. oktober 2009 - 22:58 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hente data mellem 2 datoer, med brug af mysql's indbyggede time_stamp

Sidder og skal hente nogle data ud fra en database. Problemet er at jeg skal loade mine data mellem 2 datoer, og mine datoer er lavet i mysql's indbyggede timep_stamp. Derfor har jeg forsøgt at lave følgende script der altså ikke virkede:

SELECT * FROM `DriftData` WHERE DATEDIFF('2009-10-10', '2009-10-09')

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg henter data på denne måde.
Avatar billede acore Ekspert
11. oktober 2009 - 23:14 #1
Hvad med:

SELECT * FROM `DriftData` WHERE UNIX_TIMESTAMP(datofelt) BETWEEN UNIX_TIMESTAMP('2009-10-09') AND UNIX_TIMESTAMP('2009-10-10')

hvor datofelt er navnet på det felt i tabellen DriftsData, der indeholder dit timestamp
Avatar billede showsource Seniormester
12. oktober 2009 - 10:26 #2
Hvis datoerne er gemt som YYYY-MM-DD er der ingen grund til at bruge UNIX_TIMESTAMP

SELECT FROM DriftData WHERE datofelt BETWEEN('2009-10-09', '2009-10-10')

Den henter så også rows for start og slutdato
Avatar billede bavingo Nybegynder
12. oktober 2009 - 11:05 #3
#showsource, jeg kan godt lide din løsning, men jeg synes ikke rigtigt at jeg jeg kan få den til at virke.

Min kode ser ud som følgende:

$sql_link = mysql_query("SELECT * FROM `DriftData`
    WHERE `fchmitimestamp` BETWEEN('2009-10-09', '2009-10-10')
") or die(mysql_error());
Avatar billede showsource Seniormester
12. oktober 2009 - 11:22 #4
Ja, min fejl,

$sql = "SELECT * FROM DriftData
        WHERE
        fchmitimestamp
        BETWEEN
        '2009-10-09' AND '2009-10-10'";

Feltet med dato skal være i tilsvarende format, altså et DATE felt.

Jeg bruger iøvrigt ikke ` om feltnavne m.m. da det er en mysql specifik ting.
Avatar billede bavingo Nybegynder
12. oktober 2009 - 11:50 #5
Nice nu virker det :D

showsource, kan jeg lokke dig til at ligge et svar, så fordeler jeg lige points mellem jer.

60/40, må være fair.
Avatar billede showsource Seniormester
12. oktober 2009 - 12:17 #6
ok