Avatar billede nkuga Nybegynder
11. oktober 2009 - 19:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp til stored procedure

Hej

Jeg har en rutine på min hjemmeside som jeg overvejer om ikke det kunne laves med en stored procedure.

Jeg kender ikke rigtigt noget til stored procedures men kan man lave noget lignende det nedenfor i en procedure, der tager mine values med som input

Her er lidt pseudo:

input parametre(value1 INT, value2 VARCHAR(255), value3 VARCHAR(255) osv.)

IF
  SELECT id as mitid from tabelnavn where item1='value1' AND item2='value2'
THEN
  update tabelnavn set item2='value2' item3='value3' where id='mitid'
ELSE
  insert into tabelnavn ('item1', 'item2') VALUES ('value1', 'value2')

Jeg har prøvet at lege lidt med det i en phpmyadmin - men kan ikke rigtigt få lavet noget den vil godtage, så jeg vil høre om der er en herinde der kan hjælpe.

Nu har jeg det nemlig som 3 SQL kald og det kan da på ingen måde være den bedste måde ;)
Avatar billede showsource Seniormester
11. oktober 2009 - 19:40 #1
Du kan vel bruge REPLACE ?
Avatar billede showsource Seniormester
11. oktober 2009 - 19:50 #2
Avatar billede nkuga Nybegynder
11. oktober 2009 - 19:58 #3
Hmmm se der var en funktion jeg ikke kendte til - det tjekker jeg lige ud. Men det tror jeg da bestemt at jeg kan.

Takker
Avatar billede nkuga Nybegynder
16. november 2009 - 09:05 #4
Smid et svar så får du point
Avatar billede showsource Seniormester
16. november 2009 - 09:33 #5
ok