Avatar billede viggosmor Nybegynder
11. oktober 2009 - 14:36 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

kodeordsbeskyttelse af test mappe hos one.com

Har fået en guide fra one.com ang. hvordan jeg generere kodeord til beskyttelse af min testmappe. Men når jeg har uploadet de 2 filer htaccess .htpasswd til test mappen og vil logge ind på domænet genkender den ikke kodeordnene...
Ved ikke helt hvad jeg gør galt?
Avatar billede nissen2630 Novice
11. oktober 2009 - 14:43 #1
Hvordan ser din htaccess ud ?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
11. oktober 2009 - 14:46 #2
AuthName "Administrator"
AuthType Basic
AuthUserFile /customers/http://30something.dk/http://30something.dk/httpd.www/test4/.htpasswd
require valid-user
Avatar billede zips Juniormester
11. oktober 2009 - 15:11 #3
Er du sikker på du har gemt .htpasswd med et punktum foran?

Ellers prøv at lave en ny .htpasswd med denne http://one-docs.com/tools/htaccess/?lang=da og følg vejledningen.
Avatar billede nissen2630 Novice
11. oktober 2009 - 15:13 #4
"30something.dk" skal nok udskiftes til dit domæne navn
Avatar billede zips Juniormester
11. oktober 2009 - 15:21 #5
nissen2630 > Domænet hedder da 30something.dk og mappen test4 er der også, http://30something.dk/test4
Avatar billede viggosmor Nybegynder
11. oktober 2009 - 15:23 #6
Zips det er via den jeg har lavet den....
Og ja det er gemt korrekt med punktum foran og med det rigtige navn...
Kodeordsboksen kommer frem når jeg navigerer til mappen på nettet men den vil ikke godtage mine brugernavne eller kodeord....

Nissen: Hvad mener du det er jo vores domænenavn
Avatar billede nissen2630 Novice
11. oktober 2009 - 15:24 #7
okay troede det var den side som var beskrevet under nicknavent "soederberg-indretning.dk"

Så ser .htaccess ganske rigtig ud
Avatar billede viggosmor Nybegynder
11. oktober 2009 - 15:27 #8
Kan det være fordi der ligger i .htaccess fil i roden af domænet?
Den ser sådan her ud:

# -FrontPage-

IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*

<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>
Avatar billede showsource Seniormester
11. oktober 2009 - 15:38 #9
Umiddelbart tror jeg ikke du skal ha' en url i stien til passwordfil ?
Nærmere harddisk sti
Avatar billede viggosmor Nybegynder
11. oktober 2009 - 15:45 #10
Det forstod jeg ikke noget af :)
Er der noget jeg skal rette i filen?
Avatar billede zips Juniormester
11. oktober 2009 - 15:45 #11
Ja det har showsource sikkert ret i, så din .htaccess skal se sådan her ud
AuthName "Administartor"
AuthType Basic
AuthUserFile /customers/30something.dk/30something.dk/httpd.www/test4/.htpasswd
require valid-user
Avatar billede showsource Seniormester
11. oktober 2009 - 15:51 #12
Find evt. stien med php:

<?php
echo dirname(__FILE__);
?>

Filen skal selvf. ligge i det dir du vil beskytte, for at få stien

Og brug / og ikke \ i stinavn
Avatar billede viggosmor Nybegynder
11. oktober 2009 - 16:19 #13
Det funker med den nye kode zips, men efter jeg har uploadet hele sitet til testmappen vil alle mine swf filer ikke vises....
Har rodet rundt med det og kan ikke se hvorfor...
Nogen bud?
Avatar billede zips Juniormester
11. oktober 2009 - 16:29 #14
Tjek om sti er rigtig til dem nu du har flyttet dem til en under mappe.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
11. oktober 2009 - 16:31 #15
har bare en sti der hedder: "kategoriViserTest.swf" og den fil ligger i roden af test4 mappen, er det ikke ok?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
11. oktober 2009 - 17:12 #16
Ok fandt ud af det...
Havde kommet til at lægge nogle af de ht filer i images mappen....
Avatar billede zips Juniormester
11. oktober 2009 - 17:17 #17
Den burde nok hedde "dintestmappe/kategoriViserTest.swf"
Avatar billede zips Juniormester
11. oktober 2009 - 17:40 #18
Ja det var også noget sluder det jeg skrev, trodde stadig at din index.php var i roden ;-)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
11. oktober 2009 - 17:48 #19
hehe helt iorden har fået det til at fungere, ved ikke helt hvordan htacess filen var havnet i min images mappe....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
11. oktober 2009 - 17:54 #20
Zips og showsource læg svar...
Avatar billede zips Juniormester
11. oktober 2009 - 19:03 #21
Her er et svar :-)
Avatar billede showsource Seniormester
11. oktober 2009 - 19:12 #22
Jeg springer over !