Avatar billede prefalch Praktikant
11. oktober 2009 - 11:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mysql fejl i virtualmin

Hej.
Jeg har installeret Debian Lenny. Her har jeg først fulgt en guide på howtoforge: http://www.howtoforge.com/perfect-server-debian-lenny-ispconfig3. Har så rodet lidt med opsætning i ispconfig3, men da jeg er temmelig nybegynder, kan jeg ikke finde ud af det,
Har tidligere rodet lidt med virtualmin og har så forsøgt at installere denne efter fårst at have afinstalleret alt hvad der har med apacge, mysql osv, med denne komando:

aptitude remove apache2 apache2.2-common apache2-doc apache2-mpm-prefork apache2-utils libexpat1 ssl-cert libapache2-mod-php5 php5 php5-common php5-gd php5-mysql php5-imap phpmyadmin php5-cli php5-cgi libapache2-mod-fcgid apache2-suexec php-pear php-auth php5-mcrypt mcrypt php5-imagick imagemagick libapache2-mod-suphp

Installeret virtualmin med
chmod +x install.sh
./install.sh

Når jeg så logger ind på virtualmin så kører post install wizard og når jeg så kommer til mysqlpassword får jeg denne fejl

DBI connect failed : Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

Har så døgt på denne fejl og det eneste jeg har fundet er at det har noget med -p parameter at gøre, men det siger mig ikke noget.

Er der én der har tolmodigheden til at hjælpe mig
Avatar billede prefalch Praktikant
11. oktober 2009 - 11:21 #1
PS: er ikke meget for at skulle geninstallere, da jeg har brugt meget tid og kræfter på at få to skærme til at virke på denianén og for at være ærlig kan jeg ikke huske hvad jeg gjorde, har forsøgt så mange muligheder.

Med venlig hilsen
Avatar billede prefalch Praktikant
11. oktober 2009 - 17:59 #2
Tog tyrene ved hornene og geninstallerede og fik det til at virke, både virtualmin og de to skærme