Avatar billede Weibrecht Nybegynder
10. oktober 2009 - 16:32 Der er 6 kommentarer

HTML: UL image menu

Jeg har forsøgt at lave en image menu som en UL:
http://metteweibrecht.com/uploads/menu/

Det fungerer fint med hover m.m., men eneste problem er, at active ikke virker. Jeg vil gerne have, at hover-billedet er aktivt, hvis man er på den pågældende side. Jeg forstår ikke, hvorfor de active ikke virker, når hover virker fint.

Håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede maniactor Nybegynder
10. oktober 2009 - 16:56 #1
Det er fordi active er aktiveret når der trykkes på den.
Du skal i stedet have fat i noget if(), noget med at hvis sidens navn er det og det, så skal den vise det billede, ellers det andet.
Avatar billede windcape Praktikant
10. oktober 2009 - 17:32 #2
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2009 - 10:38 #3
Den pseudo-klasse du skal have fat i et ikke :active, men :focus.
Men du bør ikke bruge CSS til dette, hellere Javascript, da IE6 ikke understytter :hover pseudo-klassen.

Lavede vist engang et eksempel til selv samme problem. Kan bare ikke lige finde det.
Avatar billede windcape Praktikant
13. oktober 2009 - 22:23 #4
> da IE6 ikke understytter :hover pseudo-klassen.

Og support af IE6 giver mening fordi? Ikke engang Microsoft supportere IE6.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2009 - 17:09 #5
Windscape, helt enig. IE6 burde boykottes helt, men der er nu alligevel en 6-12 % der bruger browseren (alt efter hvilken statistik), og jeg foretrækker at få det til at virke alle vejne, og så mindre brugere om at opgradere:
http://www.ie6nomore.com/
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 10:00 #6
Sikke en masse stavefejl i ovenstående kommentar. Måtte have været træt, der om eftermiddagen.