Avatar billede Gudiik Nybegynder
09. oktober 2009 - 13:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installer ubuntu.

Hej allesammen, har lige hentet ubuntu server, som iso fil og brændt ned på en cd. Men min computer gider ikke boote fra cd'en.

CD er brændt fra en computer med vista.

Skal man brænde den specielt eller hvordan skal det gøres?

Mvh
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. oktober 2009 - 13:15 #1
Den skal brændes som images, og ikke bare brænde selve iso filen nede.

Hvis du sætter skiven i, hvilke indhold er der så på den ?
Avatar billede Gudiik Nybegynder
09. oktober 2009 - 13:17 #2
Der er bare iso filen som jeg brændte ned som alm data disc.

Hvordan skal jeg så brænde den og med hvilke program??
Avatar billede hmanback Nybegynder
09. oktober 2009 - 13:22 #3
en søgning på "iso" her på Eksperten gav blandt andet:
http://www.eksperten.dk/spm/878237
Avatar billede bmpi Nybegynder
09. oktober 2009 - 14:32 #4
Husk også ved opstart af computeren at vælge boot fra CD-drev ;)
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. oktober 2009 - 15:09 #5
Kender ikke vista, men kan du ikke højreklikke iso filen og vælge burn as image, eller en lign mulighed på dansk.
Avatar billede Gudiik Nybegynder
09. oktober 2009 - 15:26 #6
Har fået lavet en CD - Fik det gjort med ImgBurn.

Men så da jeg kom igang sagde den af min processor er for lille :( - Da det er sådan en gammel en fra en gammel pc jeg havde for langtid siden :D