Avatar billede nat Nybegynder
09. oktober 2009 - 09:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

c#.net streng til DateTime

Jeg har en dato som er en streng i formatet 20091010 (yyyyMMdd), denne streng kunne jeg godt tænke mig at få konverteret til en DateTime. Men jeg kan slet ikke få den til det. Har prøvet følgende:

string myDato = "20091010";
DateTime parseddate = DateTime.Parse(myDato);

Det er meningen, at når jeg har fået konverteret strengen til dato, at jeg så skal sammenligne den med dags dato og se om strengen er større. Altså:

if (datoStreng > DateTime.Now())

Hvordan får jeg konverteret min tekst streng til DateTime?
Avatar billede bitmatic Nybegynder
09. oktober 2009 - 10:08 #1
string myDato = "20091010";
DateTime dt = DateTime.ParseExact(myDato, "yyyyMMdd", System.Globalization.CultureInfo.CurrentCulture);
Avatar billede nat Nybegynder
09. oktober 2009 - 10:21 #2
Takker, det fungerede!