08. oktober 2009 - 18:31Der er
2 kommentarer og 1 løsning
Vis pivot filter ved pivotdiagram i excel 2007
Hej Eksperter. Jeg er nu skiftet til Excel 2007 fra version 2003. Når jeg danner mine pivot diagrammer fik jeg tidligere vist mine filtre og data navne direkte på pivot diagrammet. I version 2007 er alt dette fjernet og diagrammet er meget "rent og pænt". Jeg synes de oplysninger var værdifulde for at forklare indholdet af grafen. Hvordan får jeg dem med når et diagram printes ud? Venlig hilsen Flyver23
hm, der skulle gerne være en funktion i hjælp, der gør at du finder den funktion det drejer sig om i word 2003, som viser hvor det ligger i word 2007, åbner du din hjælp, og søger med microsoft office online efter noget med " word 2003 interactive "
Mit spørgsmål drejer sig om Excel og ikke word, men det tilsvarende er også muligt i Excel.
Problemet er at det er en egenskab der automatisk og altid var til stede i 2003, og nu er den fjernet i 2007, så jeg kan ikke "finde" funktionen i 2003, og dermed få den "konverteret" til 2007. Måske skal den aktiveres med et flueben i noget setup eller andet smart?
Et enkelt eksempel er hvis man eksempelvis laver en pivottabel med et diagram hvor der er forskellige søjler for samlet salg pr. år, så har man en indikation af hvilket år der har hvilke farver, men man får ikke præsenteret at tallene er af data med navnet "år" på sit pivot diagram. Kun årstallene fremgår.
Laver man et filer på eksempelvis år 2007, kan man heller ikke se dette filter på sit diagram. Dvs at man ikke ud fra diagrammet kan se om der er filtreret på 2007, eller om der kun er data til rådighed for 2007.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.