Avatar billede jklausen Juniormester
08. oktober 2009 - 16:00 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Ny til linux. SNMP

For at kunne køre serverview agents på redhat skal jeg starte servicen SNMP. Men jeg kan ikke finde den. Den er ikke på listen når jeg som root bruger skriver: setup
Hvad gør jeg?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. oktober 2009 - 16:53 #1
først skal su jo have snmp deamon installeret på din linus. Du kan her læse hvordan dette gøres på en deban

http://www.debianhelp.co.uk/snmp.htm

Kør derefter kommandoen

#/etc/init.d/snmp restart
Avatar billede jklausen Juniormester
09. oktober 2009 - 16:08 #2
Ja så har jeg forsøgt uden held! har prøvet at downloade net-snmp551 og installere, dette giver fejl: Missing dependency libnetsnmpo.so.20

forslag?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2009 - 16:20 #3
Det er det kendte dependenci helvede.

find og download pakker der mangler (libnetsnmpo.so.20) og prøv igen.

Alternativt prøv at finde en debian pakke du kan installerer i stedet for, her er alle dependencies håndteret