Avatar billede tChristiansen Nybegynder
08. oktober 2009 - 12:41 Der er 6 kommentarer

Problem ved installation af Windows Vista.

Hej alle.
Eftersom jeg er ny her, har jeg prøvet at søge på nogle forskellige ord, men uden held, desværre.
Jeg var ikke helt sikker på hvor denne post skulle hen, men nu prøver jeg mig frem :)

Mit problem lyder; Når jeg booter op fra min vista DVD, loader den fint dertil hvor man kan slette partitionerne. Når jeg vil prøve det, er der en to "knapper" hvor der står "Browse" og "Rescan". Når jeg browser, kan jeg ikke finde de rigtige drivers. Når jeg siger Rescan kommer den op med denne fejl:

"No device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers, and then click OK."

Nu har jeg i to dage søgt på Google efter et ordenligt svar, men jeg har uden held intet fundet. Jeg håber at der er nogle herfra som kan hjælpe mig :)

På forhånd tak.
Thomas.
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
08. oktober 2009 - 13:12 #1
Hej Thomas,

Jeg vil helt klart anbefale dig at du lader være med at installere Vista.
Jeg ved at de er kendt for ikke at have nogen fejl - ihvertfald ikke særlig mange synlige, som XP, men de har ikke nogen opdateringer længere, da de faktisk er "gået ned", hvor butikkerne har fået licenspakker til at installere det på PC'er som de sælger ud af.
Avatar billede tChristiansen Nybegynder
08. oktober 2009 - 13:15 #2
Hej. Tak for dit svar.
Jeg må indrømme at jeg også selv holder mest på XP, men at min computer er født med Vista (Acer Aspire M5641) og jeg har virkelig heller ikke kunnet finde drivers til XP, som passer til min computer. Det er ret irriterende, for det hele ville være nemmere hvis alle ting passede sammen :)

Men ja, tak for svaret.
Avatar billede Christensen89 Nybegynder
08. oktober 2009 - 13:35 #3
Hellere give de lapper for en XP CD, og lige med den computer du har, så vil jeg tro at den faktisk køre ret langsom med vista, pga. den har 2GB RAM i, ik?

Gå på EDBPRISER.dk og find en cd og køb en lille og billig ting ved siden af, så får du det lidt mere billiger derinde.

Håber du vil benytte dig af det.

:-)
Avatar billede tChristiansen Nybegynder
08. oktober 2009 - 15:07 #4
Min computer har 4GB RAM, så den kører faktisk ret optimalt. Der var engang, da jeg skulle bruge et program, mener det var VentriloMix, at jeg fik hentet noget virus ting, som gik udover min WoW Account. Siden der har den brokket sig. Langsom start up, loader langsomt osv. - Men har ikke rigtig haft problemer før den virus. Men ja, er det mon muligt evt. At få fremskaffet nogle XP drivere til min maskine, eftersom at inde på producentens hjemmeside ikke eksisterer?
08. oktober 2009 - 18:28 #5
Velkommen til E. ...

... hvis du ikke finder nogle drivers til den GAMLE XP på leverandørens hjemmeside, så glem det!!! Alle andre forsøg/alternative drivers fra "underlige" steder vil aldrig virke optimalt.

Vista er fin nok hvis man behandler den ordentligt - se også trix ved http://www.vistaguide.dk/
samt
http://www.pcworld.dk/art/9234?page=1
Avatar billede tChristiansen Nybegynder
13. oktober 2009 - 11:10 #6
Mange tak for svaret. Jeg må prøve finde på noget udfra det I siger. Men findes der virkelig ingen løsning på det den siger? Jeg aner det i hvert fald ikke, men ja :) Mange tak for hjælpen.