Avatar billede mlfr Nybegynder
07. oktober 2009 - 21:14 Der er 3 kommentarer

Trådløsnetværk på Lenovo IdeaPad P12

Hej

Jeg har lige købet en Lenovo IdeaPad P12, men jeg kan ikke få den til at logge på mit trådløsenetværk, men den kan godt logge på naboens netværk.

Jeg kan godt se mit eget netværk i "status for trådløs netværksforbindelse", men efter jeg har indtastet netværksnøgle sker der intet.

Måde min Wii og naboen kan logge på mit trådløsenetværk, så umildbart er der ikke noget der tyder på at mit netværk ikke virker.

-Jeg har installeret den nyeste driver til netværkskortet
-Jeg har opdateret windows

Styresystem: XP, service Pack 3
Trådløsnetværk: D-Link DI-524

Håber der er nogen der kan hjælpe

- Kenneth
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
07. oktober 2009 - 21:20 #1
dobbelt tjek den netværksnøgle, indtastes en forkert står den bare og " tilslutter " men hvilken channel køre i på jeres netværk? - min lenovo kunne ikke komme på det trådløse da der blev kørt channel 6 eller derunder, men den ville gerne de højere channels.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2009 - 21:33 #2
Hvilken kryptering er der på routeren og hvad kan laptoppen klare? WEP, WPA, WPA2 osv.
Avatar billede mlfr Nybegynder
07. oktober 2009 - 21:55 #3
Netværksnøglen er blevet tjekket mange gang og den er korrekt. Jeg har ændret channel til 6,7,8 og 12, men ingen af delene ændrede noget.

Routeren køre med WPA-PSK/WPA2-PSK og computeren er instillet til WPA2-PSK