Avatar billede mbs- Nybegynder
07. oktober 2009 - 15:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opkaldsforbindelse - Ubuntu

Hej.

Jeg har fået en fiber forbindelse hos EnergiMidt og skal sætte en PPPoE forbindelse op med adgangskode og brugernavn. Hvordan gøres det i Ubuntu?

Har prøvet det Google viser, men det er godt nok forvirrende.

Det eneste jeg har fået er brugernavn og adgangskode, men alt det jeg har prøvet skal der et telefon nummer til. Et telefon nummer der intet står om i brevet.

Håber på svar!

Mvh. Michael
Avatar billede jonner40 Nybegynder
07. oktober 2009 - 16:04 #1
Avatar billede jonner40 Nybegynder
07. oktober 2009 - 16:06 #2
eller denne her nok den nemmeste
http://www.easyhowto.eu/?p=34
Avatar billede mbs- Nybegynder
07. oktober 2009 - 18:06 #3
Det hjælper bare ingenting. Når jeg skriver "sudo pppoeconf" skriver den:

│ Sorry, I scanned 2 interfaces, but the Access            │
          │ Concentrator of your provider did not respond. Please    │
          │ check your network and modem cables. Another reason      │
          │ for the scan failure may also be another running pppoe  │
          │ process which controls the modem.

Jeg kan trykke nej til at skanne, for at få drivers manuel, men der sker heller ingenting.
Avatar billede mbs- Nybegynder
07. oktober 2009 - 19:20 #4
nu fik jeg installeret noget der hedder PPP tray. men det virker stadigvæk ikke. jeg har inde under network manager skrevet brugernavn og adgangskode og tjenestenavn - er gået inde under dsl og oprettet en ny forbindelse, men de to knapper der bliver grønne, hvorvidt der skabes forbindelse eller ej, der er det kun den ene der når og lyse grøn, ikke den sidste. også siger den bare afbryd.

er tabt for idéer :(
Avatar billede jonner40 Nybegynder
07. oktober 2009 - 21:08 #5
Ved det ikke så , men prøv at spørge herinde http://ubuntudanmark.dk/forum/viewforum.php?f=31
Avatar billede mbs- Nybegynder
11. oktober 2009 - 22:38 #6
Nu fik jeg det til at virke. Jeg hentede bare min router, og satte det til. Så virkede det igennem den.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
12. oktober 2009 - 07:54 #7
Fint godt du fik det til at virke