Avatar billede khell Nybegynder
07. oktober 2009 - 15:07 Der er 1 løsning

Installere eksisterende SSL Certifikat i en Tomcat

Hejsa

Jeg har fundet masser af guides til at generere CSR og installere det efterfølgende certifikat i en Tomcat keystore. Men nu er det sådan at jeg har et eksisterende wildcard certifikat som jeg vil benytte, og den brokker sig gevaldigt over at den ikke kan finde en matchende private key.
Jeg har forsøgt at importere en .pfx (pkcs12), men det vil den ikke være med til.

Er der nogen der har prøvet at installere et eksisterende certifikat i en Tomcat?

Jeg vil tro at jeg skal bruge OpenSSL til at lave certifikatet om til noget Tomcat gider læse, men hvad?

Khell
Avatar billede khell Nybegynder
07. oktober 2009 - 15:56 #1
Fandt selv en løsning.

How to install an existing SSL Certificate in Tomcat (Assuming the cert is coming from a Windows Server and beeing installed on a Windows Tomcat , but the guide should be valid for nix as well)

1. Export the certificate with the private key including the entire key chain, from IIS/mmc
2. Copy the pfx file to the OBS and rename to "keystore"
3. Rename the existing keystore to something else. Eg. Backup_keystore
4. Move the new certificate file to the conf directory.
5. Edit server.xml in the conf directory and add keystoreType="pkcs12″ to the SSL Connector line. (Windows Tomcat is case sensitive)
6. Restart the Tomcat server.

Skrev guiden på engelsk da det er firmasproget.