Avatar billede nemlig Professor
07. oktober 2009 - 14:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente post ud fra indtastet dato

Hejsa.
Jeg arbejder på et PHP-script, hvor jeg ønsker at hente en MySQL-post ud fra en indtastet dato.
Hver post har bl.a. en 'startdato' og en 'slutdato' i date-format.

Sådan her henter jeg fx den post, hvor den indtastede dato ligger mellem startdato og slutdato.

$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE '". $_POST['dato']."' BETWEEN startdato AND slutdato LIMIT 1";

Men hvordan henter jeg den næste post?
Altså ikke den post, hvor indtastet dato ligger imellem startdato og slutdato, men hvor slutdato ligger før indtastet dato.
Er det noget med at lave et udtræk og sortere i datoorden, og så lave en limit:

Noget i retning af :

$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE '". $_POST['dato']."' > slutdato ORDER BY slutdato ASC LIMIT 1";
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2009 - 15:05 #1
virker det ikke ?
Avatar billede nemlig Professor
07. oktober 2009 - 17:16 #2
Jeg kan godt se, at det er noget pjat, at jeg spørger, når jeg er lidt på sporet og ikke har afprøvet det.
Jeg ville bare gerne have det afklaret, inden jeg kommer til min programmerings-pc senere i aften, hvor jeg skal arbejde med koden.
Avatar billede nemlig Professor
19. oktober 2009 - 08:39 #3
lukker.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2009 - 14:38 #4
Det virkede?
Avatar billede nemlig Professor
19. oktober 2009 - 14:43 #5
Ja - det gjorde, så det var noget pjat, at jeg ikke prøvede en løsning selv, inden jeg "forstyrrede" her på sitet.