Avatar billede steench Nybegynder
06. oktober 2009 - 23:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skift index.html ud med en php fil - hvordan ?

Hej.

Helt ny på ubuntu server.
Det er lykkedes at få en ubuntu server op at køre, med apache2 php, myslq og meget andet godt.

Nu mangler jeg at finde ud hvordan man vælger hvilken fil (i dette tilfælde xyz.php)der skal være default i stedet for index.html ?
Skal der rettes i apache2.conf ?

Serveren kører i en virtuel maskine. Er det rigtigt forstået at den nemmeste metode til overførsel af filer, er med Samba ?

/Steen
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2009 - 23:09 #1
Avatar billede steench Nybegynder
06. oktober 2009 - 23:13 #2
Tak.

Det var hurtigt.
Skal det bare tilføjes som en linie i apache2.conf ?

/Steen
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2009 - 23:28 #3
Den skulle helst være der i forvejen, og skal bare rettes til.
Avatar billede steench Nybegynder
06. oktober 2009 - 23:34 #4
Hej

Jeg kan ikke finde den i apache2.conf.
Jeg har så kigget i httpd.conf, men den er helt tom.
Skal den være det ?

/Steen
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2009 - 01:31 #5
Der skal være en .conf fil med indhold i.

ServerRoot
Listen
LoadModule
etc.
Avatar billede showsource Seniormester
07. oktober 2009 - 08:10 #6
Default conf fil er /etc/apache2/apache2.conf

https://help.ubuntu.com/9.04/serverguide/C/index.html
Avatar billede steench Nybegynder
08. oktober 2009 - 14:19 #7
Ja, se det var alligevel en udfordring, som jeg selv løste...

Det lader til at fra version 2.2 måske 2.1, er configurationsfilerne delt op i sniplets, der ligger under /etc/apache2/mods-enabled. Her ligger bl.a. dir.conf der indeholder directoryindex indstillingerne.
I mappen /etc/apache2/mods-avaible, ligger der sniplets der er til rådighed.

de skriver det fraktisk også i ændringerne til version 2.2, men jeg syntes ikke det fremgår særligt tydeligt.

Men - tak for hjælpen.

/steen
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2009 - 19:12 #8
Og svaret til spørgsmålet:

"Nu mangler jeg at finde ud hvordan man vælger hvilken fil (i dette tilfælde xyz.php)der skal være default i stedet for index.html ?"

var?