Avatar billede johncleese Nybegynder
06. oktober 2009 - 16:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fjerne brugere fra en sikkerhedsgruppe der ligger i en bestemt ud.

Hej Jeg prøver at´lave et script der løber alle brugere der er medlem af en sikkerhedsguppe (testGammel) og hvis de brugere der er medlem af sikkerhedsgruppen samtidigt ligger i en ou der hedder "minPlacering" så skal de fjernes fra gruppen.
men det virker ikke.
Er der nogen der kan se hvad jeg gør forkert?

Const ADS_PROPERTY_DELETE = 4

Set objGroup = GetObject("LDAP://CN=testGammel,ou=Sikkerhedsgrupper,dc=domaine,dc=net")

For Each strUser in objGroup.Member
    If InStr(strUser,"OU=MinPlacering,dc=domaine,dc=net") Then
        objGroup.PutEx ADS_PROPERTY_DELETE, "member", Array(strUser)
        objGroup.SetInfo
    End If
Next
Avatar billede johncleese Nybegynder
07. oktober 2009 - 14:26 #1
Er der ingen der kan ?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2009 - 15:05 #2
Hejsa.

Du er velkommen til at se om du kan bruge noget fra følgende sider:

1. List alle brugere i en bestemt AD gruppe: http://www.winfrastructure.net/article.aspx?BlogEntry=Get-all-users-in-specific-AD-group-using-VbScript

2. Find OU for bruger objekt i AD: http://www.winfrastructure.net/article.aspx?BlogEntry=Get-the-OU-a-user-is-in-using-ADO-and-VbScript
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2009 - 15:51 #3
Hej igen.

Jeg fandt dit scenarie ret spændende og fik lyst til at lave et direkte eksempel som du nok godt kan bruge uden de store modifikatoner.

http://www.winfrastructure.net/article.aspx?BlogEntry=Removing-users-from-an-AD-group-using-VBScript

Håber det er ok, at jeg har 'kopieret' din problemstilling :-)
Avatar billede johncleese Nybegynder
08. oktober 2009 - 17:44 #4
Hej igen
tak for det. det virkede :)
lige et tillægs spørgsmpl:

men hvad nu hvis jeg vil prøve at tilføje til en gruppe istedet for at fjerne. jeg har prøvet det her:
at hvis de er i ouen der hedder test så skal de blive medlem af testgammel sikkerheds gruppen,

er det ikke Const ADS_PROPERTY_APPEND = 3 jeg skal bruge?
jeg har prøvet men jeg tror jeg mangler noget et eller andet..

Option Explicit
Dim objRootDSE, strDomain, objGroup, objUser, strdistinguishedName, arrDnComponents
Const ADS_PROPERTY_DELETE = 4
Const ADS_PROPERTY_APPEND = 3

' Retrieve domain information
Set objRootDSE = GetObject("LDAP://RootDSE")
strDomain = objRootDSE.Get("DefaultNamingContext")

' Bind to the group
Set objGroup = GetObject("LDAP://CN=testGammel,ou=Sikkerhedsgrupper," & strDomain)

' Iterate through the user objects in the group
For Each objUser In objGroup.Members

' Get the users distinguishedName
strdistinguishedName = objUser.distinguishedName

' Split users distinguishedName by ','
arrDnComponents = Split(objUser.distinguishedName, ",")

' Check to see if the user is in the OU

If Right(arrDnComponents(1), Len(arrDnComponents(1)) -3) = "test" Then

' Remove the user from the group

objGroup.PutEx ADS_PROPERTY_APPEND, "member", Array(strdistinguishedName)

'objGroup.PutEx ADS_PROPERTY_DELETE, "member", Array(strdistinguishedName)
objGroup.SetInfo
End If
Next

msgbox "færdig"
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2009 - 11:13 #5
Avatar billede johncleese Nybegynder
17. oktober 2009 - 02:56 #6
Hej thomas
skal du lige have point ? :)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2009 - 08:00 #7
Jo, så skidt ;)