Avatar billede dwtbc Nybegynder
06. oktober 2009 - 15:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flash AS2 Problem

Har et movieclip (cube2) der indeholder 10 frames
Hver frame indeholder en button.
Denne button ("thumb6") skulle kunne linke til en frame med label ("ise") på maintimeline, hvilket den ikke gider.

På første frame på timeline har jeg følgende kode:
stop();
   
cube2.thumb6.onPress = function() {
    gotoAndStop("ise");
}

cube2.onPress = function() {
    _root.cube2.nextFrame();
}

cube2.onRelease = function() {
    _root.cube2.nextFrame();
}

Umiddelbart virker det til at gotoAndStop-funktionen bliver "overruled"?

Hvad skal jeg gøre for at få min button "thumb6", som befinder sig i movieclippet "cube2",til at linke til den frame med label "ise"???!!!

Mvh Daniel
Avatar billede hmanback Nybegynder
07. oktober 2009 - 17:30 #1
Et skud fra hoften:

stop();

cube2.thumb6.onPress = function() {
this._parent.nextFrame();  //gå til næste frame i cube2
_root.gotoAndStop("ise");  //gå til framelabel ise på root timeline
}

cube2.thumb6.onRelease = function() {
this._parent.nextFrame();  //gå til næste frame i cube2
}
Avatar billede hmanback Nybegynder
07. oktober 2009 - 18:01 #2
Så du dropper altså din events på cube2.

Skal ikke bruges:
cube2.onPress = function() {
    _root.cube2.nextFrame();
}

cube2.onRelease = function() {
    _root.cube2.nextFrame();
}
Avatar billede dwtbc Nybegynder
08. oktober 2009 - 08:54 #3
Nej events på cube2 bliver styret af:

cube2.onPress = function() {
    _root.cube2.nextFrame();
}

cube2.onRelease = function() {
    _root.cube2.nextFrame();
}

Men på hver af disse events er den button "thumb6"... Det er en animation af en rubiks cube, som hvor der på hvert af terningens felter er en button
Avatar billede hmanback Nybegynder
08. oktober 2009 - 11:33 #4
Måske har jeg ikke forstået, det er skal være muligt at klikke på cube2 uden nødvendigvis at klikke på thumb6?

Forøvrigt,
cube2.onRelease = function() {
    _root.cube2.nextFrame();
}

bør skrives som

cube2.onRelease = function() {
    this.nextFrame();
}

this referere til cube2
Avatar billede dwtbc Nybegynder
08. oktober 2009 - 12:00 #5
Ok, vil det hjælpe på blokeringen af dette script:
cube2.thumb6.onPress = function() {
    gotoAndStop("ise");
}


Fordi dette script:

cube2.onPress = function() {
    _root.cube2.nextFrame();
}

cube2.onRelease = function() {
    _root.cube2.nextFrame();
}

fungere fint og gør som det skal...

Problemet er at jeg ikke kan få dette:

cube2.thumb6.onPress = function() {
    gotoAndStop("ise");
}

til at virke... Det virker som om det bliver overruled... For når det udelukkende er dette, virker det, men når det andet også tilsættes virker det ikke

Hvordan omgår jeg dette?
Avatar billede hmanback Nybegynder
08. oktober 2009 - 13:10 #6
Det er korrekt at det cube2 der "griber" eventen og den "sendes" ikke videre til thumb6. Jeg forstår det sådan at klikkes der på cube2 så klikker man også på thumb6, korrekt?

Hvis det er tilfældet bør det kode jeg har postet kunne bruges.
I stedet for at cube2 fortæller sig selv at der skal hoppes til næste frame, sker dette fra thumb6 i stedet. Jeg formoder at cube2 eksisterer i det frame som har label "ise".

Du velkommen til at maile din .fla til hmanback001[snabela]gmail[dot]com

så kan det være at jeg kan være til mere hjælp...
Avatar billede hmanback Nybegynder
23. oktober 2009 - 15:40 #7
Luk tråden...
Avatar billede dwtbc Nybegynder
11. april 2012 - 13:41 #8
#5
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester