Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
05. oktober 2009 - 10:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

layout med divs

Hej

Jeg har en hjemmeside, hvor der er en menu i venstreside, og indhold i højreside.
Højden på menuen i venstre side skal følge højden på indholdet. Det kan laves med tabeller, men kan det også laves med div?

| m |          |
| e | indhold  |
| n |          |
| u |          |
|  |          |
Avatar billede zips Juniormester
05. oktober 2009 - 11:54 #1
Der findes masser at templates som du kan se hvordan det er opbygget, her er en at dem http://www.dynamicdrive.com/style/layouts/category/C9/
Avatar billede Slater Ekspert
05. oktober 2009 - 12:03 #2
Nej, det kan ikke umiddelbart lade sig gøre i CSS2 (det kommer i CSS3), og dynamicdrive gør det heller ikke.

Det man normalt gør for at snyde, er at give hele indholdsområdet et baggrundsbillede der repeater i højden, og hvor menuens baggrund er tegnet ind. Så ser det ud som om den følger med ned.
Avatar billede zips Juniormester
05. oktober 2009 - 12:22 #3
Ja der er min fejl at jeg ikke fik læst at det skulle være Equal height

http://www.ejeliot.com/blog/61
http://matthewjamestaylor.com/blog/ultimate-2-column-left-menu-pixels.htm
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
05. oktober 2009 - 16:08 #4
Hej

Tak begge 2 for gode svar!!

Tricket med baggrunden var ellers en god ide, men den duer ikke rigtig i mit tilfælde, da jeg vil bruge baggrunden til noget andet. (kollonnerne skulle bruges til at manipulere baggrundsfarverne).

#3 Link nr. 2 beskriver en metode, hvor man pakker div-tags ind i hinanden. Vældig smart, men ikke umiddelbart mere simpel. (Som jeg ser det er det vist kun hvis man absolut vil bruge div-tags istedet for tabeller).

Som sagt skal i have tak for gode svar begge 2, men vælger nok alligevel at holde mig til tabellen. Smid et svar, så i kan få jeres velfortjente point.
Avatar billede zips Juniormester
08. oktober 2009 - 16:12 #5
Her er et svar :-)