Avatar billede Kristian H Nybegynder
05. oktober 2009 - 08:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opret mappe asp.net C#

Hej Alle

Jeg sidder med et lille problem. Jeg vil gerne have mulighed for at oprette en mappe på min server, og jeg prøver at bruge følgende kode:

string foldername = "hejsa"
string thisDir = Server.MapPath("..");
System.IO.Directory.CreateDirectory(thisDir + "\\File\\folder1\\" + foldername);

men jeg får fejlen:

"Security Exception

Description: The application attempted to perform an operation not allowed by the security policy.  To grant this application the required permission please contact your system administrator or change the application's trust level in the configuration file.

Exception Details: System.Security.SecurityException: Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed."

Har jeg mulighed for at ændre dette så jeg kan få lov til at oprette / slette / flytte mapper?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2009 - 11:25 #1
Hejsa.

Har du prøvet at give ASP.NET, IIS og den anonyme Internet konto skriverettigheder i den mappe, som den nye mappe skal oprettes i?
Avatar billede Kristian H Nybegynder
05. oktober 2009 - 13:36 #2
Det er lidt svært at komme til IIS da siden er hostet hos unoeuro :|
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2009 - 14:51 #3
Har du prøvet at oprette mapperne i din kode med:

string path = Server.MapPath("/Mappe1/Mappe2/");
string newFolder = path + "NyMappe";
DirectoryInfo directory = new DirectoryInfo(newFolder);

Altså, i stedet for CreateDirectory så med DirectoryInfo?
Avatar billede Kristian H Nybegynder
05. oktober 2009 - 15:09 #4
Koden fejler ikke, men der sker desværre heller ikke det store :(
Avatar billede simsen Mester
12. oktober 2009 - 11:52 #5
Har så også mine ting liggende hos UnoEuro....

Har du husket at bede dem specifikt om at lave skrive rettigheder til den specifikke mappe? Hvis ikke, er de som default skrive beskyttede og du kan ikke oprette mapper eller uploade ting i de mapper.
Avatar billede Kristian H Nybegynder
14. oktober 2009 - 12:59 #6
Did the trick.
simsen og thomasso, smid et par svar.
Avatar billede simsen Mester
20. oktober 2009 - 22:21 #7
Hermed svar :-)
Avatar billede simsen Mester
30. oktober 2009 - 11:06 #8
Ikke meget der sker her :-)