Avatar billede viggosmor Nybegynder
04. oktober 2009 - 12:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af forside/forslag til et Olle-kolle

Har fået et job, hvor jeg skal designe en hjemmeside for et Olle-kolle.

Har nu de sidste par dage lavet adskillelige forslag, men har ikke været tilfreds, men nu mener jeg, jeg har noget at vise.

Forsiden, som er det eneste der er ligenu, er at se her:

http://soederberg-indretning.dk/olle/

Der skal tages  nye og flottere billeder, dem jeg har fået er blot gamle indskannede billeder.

Derudover skal flashgalleriet med de forskellige billeder, tilpasset i størrelsen så de flugter "have"...

For at give bedre symmetri...

Hvad synes I om forslaget?

Mener I det henvender sig til folk på +50?

Har forsøgt at lave det lidt retro, især farve rog banner....
Avatar billede tjacob Juniormester
04. oktober 2009 - 13:09 #1
Jeg synes designet/farverne er en smule kedelige....

Jeg tror du skal passe på med at undervurdere de ældres smag. De af dem der bruger internettet (og altså vil se din side), ER jo vant til mainsteam-design, og vil måske (som jeg) synes at det er lidt for pusse-nusset og kedeligt.

Ellers synes jeg siden er fint overskuelig, og udmærket opbygget.
Dog synes jeg det er lidt irriterende med galleriet, der står og skifter konstant, men det er måske bare mig.....

PS: Jeg er mand og 49
Avatar billede 50573433 Nybegynder
04. oktober 2009 - 13:27 #2
Hej Viggosmor
Jeg synes den er som sådan en side skal være, nemlig enkelt og fortællende.
Skal jeg komme med kritik, så er billederne farvemæssigt død kedelige.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
04. oktober 2009 - 14:57 #3
Takker for jeres syn på min side :)
Ja, jeg vil nok give jer ret i at farverne var lidt kedelige, har rettet lidt i det nu, er det bedre?
Ang. billederne er det blot midlertidige billeder, nogen gamle indskannede billeder, der kommer en prof fotograf på, så bare rolig he he.....
Avatar billede tjacob Juniormester
04. oktober 2009 - 15:02 #4
...afgjort bedre farvevalg
04. oktober 2009 - 15:50 #5
Jeg er en +50 (65.)  Det er min mening at en forsiden af en hjemmeside skal give de besoegende et indtryk af hjemmesiden's budskab og indhold, ikke designeren's tekniske faerdigheder.  Jeg ville have troet at det foerste du skulle have gjort var at finde ud af hvad det centrale budskabet nu er og saa formuleret det i fangende ord og saetninger og DEREFTER hvordan du understreger det med grafik og billeder.  Du goer det i den omvendte raekkefoelge, laver et design med tilfaeldig tekst og tilfaeldige billeder.

At vise billederne i en flashfile hjaelper ikke forstaaelsen men forstyrrer tvaert i mod.  Hvis Groennehave er et kollektivhus saa maa de centrale billeder vel skulle vise beboere der bruger faciliteterne. Vis et par billeder fast paa forsiden i stedet for at bruge cirka 40% af forsiden paa de grafiske sidepaneler.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
04. oktober 2009 - 15:54 #6
Igen, billederne er kun midlertidige, nogen gamle indskannede billeder jeg har fået tilsendt og kun ment som midlertidige billeder... har en prof fotograf på sagen som skal tage nogen lækre fotos.....
Avatar billede NSplidsboel Nybegynder
12. oktober 2009 - 10:21 #7
Nok det der springer mig mest i øjnene er at der er scrollbar på teksten inden i designet , her vil jeg råde til at lade designet ekspandere da dette ik er særlig brugervenligt .