Avatar billede kometen79 Nybegynder
03. oktober 2009 - 15:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af file

Kære Eksperter,

Hvordan skriver jeg en HTML fil / ASP direkte på serveren?

Jeg udskriver en kode fra en database for eksempel:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<h1>Hej Eksperter</h1>
</body>
</html>

Hvordan gemmer jeg koden som en ASP fil, som f.eks. hedder: default.asp?
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2009 - 16:20 #1
Avatar billede kometen79 Nybegynder
03. oktober 2009 - 16:28 #2
Hvor får jeg indholdet ind i filen?
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2009 - 17:11 #3
kig under "Skriv enkelt linie til fil" eller "Skriv flere linier til en fil"
Avatar billede kometen79 Nybegynder
03. oktober 2009 - 18:35 #4
det er super, nu da det er kode (HTML) der skal skrives til filen, er der så en måde at gøre det hurtigt på, jeg har lavet filen?
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2009 - 18:46 #5
hvis det går langsomt for dig at skrive må du dels prøve at komme med lidt kode så vi evt kan se hvor det går galt og dels prøve fx med mindre tekst og se om det ændrer på hastigheden.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
03. oktober 2009 - 19:09 #6
Ok, det er for eksempel start koden:

<!--#INCLUDE file="../Admin/Includes/mssqlconn.asp" -->
<%
    Call opendb()
        Call opentbl("SELECT * FROM SEO WHERE ID = 27", rs)
%>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title><%=rs("meta_title")%></title>
<meta name="description" content="<%=rs("meta_description")%>"/>
<meta name="keywords" content="<%=rs("meta_keyword")%>"/>
<style type="text/css">
<!--
body,td,th {
    font-family: <%=rs("skrifttype")%>;
    font-size: 12px;
    color: #<%=rs("tekstfarve")%>;
}
body {

Der er i alt 250 linier kode i dokumentet, hvordan ville I skrive ovenstående ind?
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2009 - 19:17 #7
saml det hele, altså al koden, i en variabel og brug den kode der er angivet i eksemplerne? Jeg forstår ikke helt hvor du går i stå?
Avatar billede kometen79 Nybegynder
03. oktober 2009 - 19:18 #8
kan du lave et eksempel?
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2009 - 19:28 #9
<%
var = "tekst"
Set FSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
'Definering af hvilken fil vi vil skrive til
Set FILE = FSO.OpenTextFile("c:\dinmappe\dinfil.txt", 2)
FILE.WriteLine(var)
FILE.Close
Set FILE = Nothing
Set FSO = Nothing
%>
Avatar billede kometen79 Nybegynder
03. oktober 2009 - 19:59 #10
Skal jeg så lave dobbelt "" på alt og hvad med kode?
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2009 - 20:09 #11
Har du prøvet inden du spørger? Nu skriver du tekst og ikke kode så i bund og grund skal du ikke bekymre dig om hvad der er hvad - det er først i det øjeblik en genereret fil kaldes at den tekst du har skrevet deri vil blive læst og fortolket. Om du skal have dobbelt "" om alt kan jeg ikke svare på, men hvis du vil skrive en " ned i en variabel bliver du nødt til først at escape den og det gøres netop som du er inde på.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
04. oktober 2009 - 15:23 #12
Så ser det så småt ud til at virke :) tak for det, men hvordan encoder jeg %> og <%, da de laver fejl i min kode?
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2009 - 09:43 #13
Det er stadig kun tekst - så umiddelbart er encoding ikke nødvendig.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
11. oktober 2009 - 14:31 #14
Jeg får desværre nogle problemer når jeg prøver at skrive dette ind i min ASP fil:

FILE.WriteLine("<%id="&Request.Form("ID")&"%>")
Avatar billede keysersoze Guru
11. oktober 2009 - 14:39 #15
Helt forståeligt - en værre gang rod;

FILE.WriteLine("id="&Request.Form("ID"))
Avatar billede kometen79 Nybegynder
11. oktober 2009 - 14:47 #16
Kan man på ingen måde skrive <% og %> ind i en fil? Det er jo en ASP fil jeg vil oprette, så jeg kan ikke rigtigt se hvordan det kan gøres uden?
Avatar billede keysersoze Guru
11. oktober 2009 - 14:59 #17
Det lignede bare ikke noget ASP der ville kunne fungere - men ellers prøv at benyt html-entiteter, dvs &lt; og &gt; i stedet < og >
Avatar billede kometen79 Nybegynder
11. oktober 2009 - 17:43 #18
Det virker ikke, kan man redigere i fil?
Avatar billede keysersoze Guru
11. oktober 2009 - 18:00 #19
På hvilken måde virker det ikke? Ja - du kan godt redigere i filer, fx ved først at læse hele indholdet fra en fil ud, editere det og skrive det nye indhold til filen igen.