Avatar billede dehdar Nybegynder
02. oktober 2009 - 12:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET og internationalisering

Hej, jeg sidder og forsøger at internationalisere en side. I den forbindelse har jeg oprettet en globalresource og flere localeresources. I min globale ressource har jeg en ressource, som har en nøgle (Name) og en Value, som følgende:

Name: ressourceName1
Value: Hej

I min .aspx side har jeg følgende:

<asp:Label ID="login_btn" runat="server" Enabled="false" CssClass="buttons">
    <asp:ImageButton ID="login_btn_btn" ImageUrl="pics/nextButton.png" runat="server" OnClick="login_btn_Click"/>
    <span style="position:relative;Top:-20px;">Næste</span>
</asp:Label>

Hvordan får jeg min Label til at være lig Hej i stedet for Næste?
Avatar billede keysersoze Guru
02. oktober 2009 - 18:02 #1
<span style="position:relative;Top:-20px;"><asp:Literal ID="litInfo" runat="server" Text="<%$ Resources:resxname, ressourceName1 %>"></asp:Literal></span>

hvor resxname er navnet på din resource.
Avatar billede dehdar Nybegynder
07. oktober 2009 - 17:49 #2
smid et svar :) jeg lavede noget lidt andet, men dit er smartere og virker
Avatar billede keysersoze Guru
07. oktober 2009 - 17:59 #3
svar :)