Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2009 - 22:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

USB Driver Til Travelmate 245LC

Hejsa.

Jeg har et lille problem med en ældre Acer Travelmate 245LC.
Det er en jeg bruger til at styre et CCD-kamera til astronomisk brug.
Ifølge specs til travelmate så har den usb 2.0,
men når jeg sætter mit ccd-kamera på får jeg at vide at
"denne enhed kan arbejde hurtigere hvis den tilsluttes en usb 2.0 port"

Drivere til ccd'en er installeret op up to date.
Men jeg er lidt i tvivl om de drivere der usb portene er de rigtigt.

Jeg har prøvet på acers hjemme side at finde nogle drivere, men de kan jeg ikke.

Er der nogen som kan hjælpe med nogle chipset drivere til min acer.

Mvh.

Henrik
Avatar billede Blandy Praktikant
02. oktober 2009 - 08:20 #1
hvad styrersytem kører du med?

Du mangler sandsynligvis en usb driver. Men hvad sker der hvis du evt, smider en usb flash i som kører 2.0? Siger den det samme, eller vil den accepterer den?
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
02. oktober 2009 - 11:40 #2
Hvis du har windows XP med servicepack, så har du USB 2 driveren.
Spørgsmålet er så, om indgangen til din PC har USB 2, men det
har den vel nok, hvis ikke den er meget gammel.

Den besked du får, får jeg også. Mit bundkort er ret nyt, så det
er en mærkelig besked, som vist ikke giver megen mening.

Jeg vil selv stille det som et spørgsmål her på E.
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
02. oktober 2009 - 11:47 #3
Nu har jeg oprettet nævnte spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/spm/888331
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2009 - 10:00 #4
Jeg har windows xp og servicpack installeret.
I følge specs på den pc så har den usb 2.0
Det er ikke alt jeg sætter til den der giver mig den besked
"denne enhed kan arbejde hurtigere hvis den tilsluttes en usb 2.0 port"
Sætter jeg en flashdisk i køre det ok.
Sætter jeg min extern hd til går det galt.
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
03. oktober 2009 - 12:33 #5
Hvis du har set i Bios under under USB, at den står til USB2,
så er der vist ikke noget man kan gøre, udover at sikre at alle kabler  er i orden og passer til USB2.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2009 - 09:57 #6
Nu har jeg prøvet alt uden held.
Til sidst prøvede jeg at fjerne alle drivere til usb på pc'en.
Herefter lod jeg den selv installere drivere igen.
Og sørme om det ikke hjalp.
Nu kan jeg sætte alt til de usb porte uden jeg får den irriterende besked.
Og det køre bare.
Ved ikke hvorfor der var problemer, men de er nu løst
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
04. oktober 2009 - 11:58 #7
Nå det var da godt. Ja det er et gammelt råd du der fulgte.
Der går sommetider noget galt med de driver, og underlig nok,
kan windows ikke registrere det og reparerer dem, og så er en
sletning og geninstallation den eneste mulighed.

Så Ok, du lægger så bare selv et svar, og hiver dine point hjem igen:)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 12:11 #8
lukket