Avatar billede hypetraxxx Nybegynder
13. juli 2001 - 12:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Diablo 2 Expansion set

Hvordan kan man brænde cdén så den kan kører spillet.?

Jeg har 2 computere så jeg skal købe Expansion, 2 gange for at spille over netværket eller hva???

Hjælp mig!!!
Avatar billede well_r Nybegynder
13. juli 2001 - 12:38 #1
Kan man ikke..
Avatar billede well_r Nybegynder
13. juli 2001 - 12:39 #2
og jo..det er skam også ulovligt..
Avatar billede well_r Nybegynder
13. juli 2001 - 12:39 #3
Det er ligesom windows..
du må ikke have samme windows på 2 maskiner..
det er noget med licenser :)
Avatar billede well_r Nybegynder
13. juli 2001 - 12:39 #4
så..få fat i nogle flere penge.. eller bed ham/hende der skal spille på den \"anden\" pc også skal betale noget :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juli 2001 - 12:51 #5
Ja, køb hellere en licens mere, så kan du sove roligt.
Her på Eksperten bruger vi kun registrerede programmer ;o)
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
13. juli 2001 - 13:23 #6
til well_r:

1. Man kan godt kopiere Diablo LoD,
  Jeg har gjort det selv.
  (Jeg bruger altid en kopi,
    for at beskytte orginalen)

2. Nej, det er blevet lovligt at lave kopier,
  inden for hjemmet, bare de ikke bruges
  samtidig.

3. Den del er rimelig korrekt,
  for at kunne spille Diablo 2 LoD
  på Battle.net skal man have en unik
  key (en key per spil solgt),
  det er ikke nødvendigt med unikke keys
  til Lan spil (men det er ulovligt,
  at bruge en ikke registreret key).
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
13. juli 2001 - 13:27 #7
Man skal bruge CloneCD, jeg kan ikke lige huske alle indstillinger, men det er noget med at man skal læse Audio & Data sub-channels.

Man skal stadig have en unik key for at kunne spille Battle.net
Avatar billede well_r Nybegynder
13. juli 2001 - 13:27 #8
Mandrake666..
ehm...
var det ikke kun til musik?
hmm.. har næsten LIGE købt Diablo2 plus LoD.. og har ikke kopieret dem..ehm.. ville gerne..for at undgå at jeg kom til at lave ridser eller lign i org..... men... har sq ikke turdet..
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
13. juli 2001 - 14:33 #9
Her kommer lidt fra loven:

§ 1.
  Stk. 3. Værker i form af edb-programmer henregnes til litterære værker.

§ 2. Ophavsretten medfører, med de i denne lov angivne indskrænkninger, eneret til at råde over værket ved at fremstille eksemplarer af det og ved at gøre det tilgængeligt for almenheden i oprindelig eller ændret skikkelse, i oversættelse, omarbejdelse i anden litteratur- eller kunstart eller i anden teknik.

Stk. 2. Som fremstilling af eksemplarer anses også det forhold, at værket overføres på indretninger, som kan gengive det.

Stk. 3. Værket gøres tilgængeligt for almenheden, når

1) eksemplarer af værket udbydes til salg, udlejning eller udlån eller på anden måde spredes til almenheden,

2) eksemplarer af værket vises offentligt, herunder udsendes i fjernsyn, eller

3) værket fremføres offentligt, herunder udsendes i radio eller fjernsyn.

§ 36. Den, der har ret til at benytte et edb-program, må

1) fremstille sådanne eksemplarer af programmet og foretage sådanne ændringer i programmet, som er nødvendige for, at den pågældende kan benytte det efter dets formål, herunder foretage rettelse af fejl,

2) fremstille et sikkerhedseksemplar af programmet, for så vidt det er nødvendigt for benyttelsen af det, og

3) besigtige, undersøge eller afprøve edb-programmet for at fastslå, hvilke ideer og principper der ligger til grund for de enkelte elementer i programmet, hvis dette sker i forbindelse med sådan indlæsning, visning på skærm, kørsel, overførsel, lagring eller lignende af programmet, som vedkommende er berettiget til at udføre.

Stk. 2. Den, der har ret til at benytte en database, må foretage sådanne handlinger, som er nødvendige for, at den pågældende kan få adgang til databasens indhold og gøre normal brug af dette.

Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1, nr. 1 og 2, finder tilsvarende anvendelse på andre værker i digitaliseret form, hvis anvendelse styres af et edb-program. Det er dog ikke tilladt at foretage ændringer i værkerne.

Stk. 4. Bestemmelserne i stk. 1, nr. 2 og 3, samt stk. 2 kan ikke fraviges ved aftale.

Alt efter hvordan man læser dette, er det stadig ulovligt at kopiere musik, og andet. Eller også er det ikke.

Jeg har altid lavet en sikkerhedskopi, og det bliver jeg ved med hvadenten det er lovligt eller ej.

P.S. loven kan findes på: http://www.hw.dk/ophavsret/
http://www.ophavsret.dk/
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
13. juli 2001 - 14:58 #10
Dit spørgsmål lød:

>> Hvordan kan man brænde cdén så den kan kører spillet.?
Med CloneCD, husk at læse Subchannel (Audio & Data)

>> Jeg har 2 computere så jeg skal købe Expansion, 2 gange for at spille over netværket eller hva???
Kun hvis du skal overholde loven.

Hjælp mig!!!
Det er hermed gjort.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
13. juli 2001 - 15:00 #11
ellers skal du have en no-CD crack
Avatar billede spade Nybegynder
15. juli 2001 - 14:50 #12
.....findes på http://www.scriptforums.com/gcw/games/pc_diablo2_files.shtml (link fra www.gamecopyworld.com - bare hvis det ikk virker!)