Avatar billede johnnydamtoft Nybegynder
30. september 2009 - 21:42 Der er 1 kommentar

Vælg netværks printer fra webløsning ?

Jeg har brug for en "netværks printer vælger" løsning fra en website til en virksomhed med rigtig mange netværks printere.

Jeg ved at dette kan lade sig at gøre, da jeg har brugt en lign. løsning da jeg var hos IBM-DK.

Web Systemet er simpelt opbygget:

Når man kommer ind på denne webside, skal man først vælge den lokation man befinder sig på, og det er som flg.:
- Land
- By
- Adresse/Lokation
- Sal
- Lokale (Fysisk placering af printer)

Man behøver ikke vælge alle informationerne, man får dog bare det flere printere vist, som man kan installere.
Når man vælger igennem ovenstående bliver listen af printere opdateret løbene og når man har udfyldt ovenstående informationer bliver man mødt med en liste af printere, inkl. beskrivelse og information om placering samt evt. et billed/plantegning.

Når printerne bliver vist, kan man installere den pågældende printer eller opdatere driver, hvilket sker helt automatisk og uden nogen form for brugeraktivitet andet end det indledende klik på "installer".
Løsningen skal være MEGA bruger venlig, og yderst let at holde opdateret, samt give det ultimative overblik.

Tekniske info:
- 10/100/1000 Ethernet printere. (pt. ukendte mærker, men rygtet vil sige HP eller andet større mærke.)
- Automatisk installation fra Microsoft systemer (XP, Vista, 7, 2003, 2008 og tilsvarende/nyere)
- Bruges på Servere, PC, Citrix.
- Evt. mulighed for at tilslutte MAC, Linux men ikke nødvendigvist et krav.

*** Er der nogle, som ved hvad jeg er ude efter og hvem kan lede mig i den helt rigtige retning for en sådanne løsning?

--
Johnny Damtoft
Avatar billede kgkg Nybegynder
30. september 2009 - 21:48 #1
Prøv at spørge her: http://it-experts.dk/