Avatar billede oliverilskov Nybegynder
30. september 2009 - 21:20 Der er 5 kommentarer

matematik: trapez

hej jeg har et lille problem jeg gerne lige vil have løst.

jeg har en trapez med den ene side på 6 cm. højden 8 cm. og rumfanget 60 kubik cm. hvad er den sidste side ?????

på forhånd tak

mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2009 - 21:37 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2009 - 21:38 #2
Hmmm, er du sikker på det er rumfanget der er 60, er det ikke arealet du har?
Ellers synes jeg der mangler en oplysning...
Avatar billede oliverilskov Nybegynder
30. september 2009 - 21:41 #3
arne_v der er ikke rigtigt noget svar i den der?? ups, jov det er arealet der er 60
Avatar billede vejmand Juniormester
30. september 2009 - 22:13 #4
Hvad er der galt med svaret fra arne_v???

Ligningen er korrekt, og svaret er 9, så hvad er problemet???

PS: Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2009 - 22:33 #5
Jeg smider et svar for linket.