Avatar billede konkurrenten Nybegynder
30. september 2009 - 20:30 Der er 1 kommentar

timer/pris tidsfaktor før online

Hvis jeg nu lige i første omgang ser bort fra designet
men bruger mine ideer til at fortælle hvad det skal kunne
Startende med
MIN verden  --- er  … ENKEL OVERSKULIG OG MEGET BRUGERVENLIG, derudover må det jo godt se godt ud og fange folk, så de bliver lidt længere
og da min ide er ret omfattende i  mit hoved kan det være en svær kombination.

FORSIDEN :
Forsiden skal jo helt klart være ENKEL og OVERSKULIGT samt vække en Interesse for at folk mener siden er seriøs.
og uanset hvor man er på siden skal man jo have adgang til alle undersider … igen keep it simple
(gider ikke gå i detaljer om en forside, den skal bare fange og fastholde folk)
Derudover skal den jo have søgefunktion på hele siden … IKKE på internettet
og så skal firmaer der opretter sig på (firmasiden) have deres logo i rotation som et banner ..
TOPPEN  og menu
Skal være ens på alle sider … og der skal være så de kan søge direkte på siden efter det de leder efter,
og om menu er i toppen sammen med firmanavn er jo ret lige meget … det skal bare fungere så det også kan lade sig gøre
SIDE 1: Telemarketing
Telemarketing - - da den side bliver største aktiv skal den også være til at forstå (selv for dem med en hjerne af vådt bølgepap) …. Den vil blive en oplysningsside, hvor de derefter kan ringe eller skrive om hvad deres opgave indebærer … evt. med en kontakt formular i bunden … …
SIDE 2: Lister
Side to vil som jeg ser det nok være den største side, og dermed sikkert også den sværeste ---- side 2 skal være den side hvor de kan købe lister efter eget valg … de skal kunne segmentere efter måske 50 forskellige ting … (som vi snakkede om tømrere i Esbjerg) ---- det kan også være de kun vil have tømrere med mere end 1,2,3,4, ansatte osv. Osv. Det kan også være tømrere der bare starter med A … … i første omgang skal det være som excel filer … indtil firmaet kører og der er råd til at få direkte betaling på hjemmesiden via dankort…. Så i første omgang sender systemet mig en liste via e-mail … tilknyttet et bestillingsnummer som jo så er unikt for kunden (gerne deres telefonnummer) så det er til at styre hvem bestiller og hvem betaler.
Prisen skal selv regne sig ud … efter hvilke kriterier kunden vælger, billigst vil ligge på ca. 0,24 øre. Pr emne  + moms
Listesiden skal være forberedt til at kunne betale med dan/visa kort med en enkel knap i adm. Panelet
eller som Giro betaling. (forud)
SIDE 3: Firmasiden
Side 3 vælger jeg at kalde firmasiden… det er den side hvor man skal kunne søge på forskellige firmaer der leverer et eller andet produkt … (eks. Du søger på tyggegummi, og dandy dykker op eller flere)… det vil så være muligt hvis firmaet har købt en side på Firmakontakten at åbne den side og se hvad de selv siger om sit firma, eller blot se en liste over dem der laver tyggegummi i Danmark.
søger man på legetøj skal det jo være dem der sælger legetøj der kommer frem Osv. Osv.
Det skal jo igen være styret af hvilket søgeord de enkelte firmaer tilknytter sin virksomhed.
Det skal også med en (knap/link) være muligt for et firma at oprette sit eget firma, den side skal indeholde alle oplysninger muligt for det firma, så de hele tiden selv holder siden ajour (de skal kun kunne oprette mod betaling)  ….. en liste med alle flueben/skrivekasser følger da mulighederne er mange
det skal også for firmaet være muligt at uploade et loge, et logo er ofte et brand jo.>
deres logo vil jeg gerne have i rotation på forsiden (som et banner) men til firmaernes fordel ved at få logoet synligt.
Og få en firmaside, vil have en fast pris + moms … og vil give dem 3 søge ord gratis
derudover skal det være muligt at tilkøbe ekstra søgeord til en fastsat stk. pris pr. søgeord
Firmasiden skal være forberedt til at kunne betale med dan/visa kort med en enkel knap i adm. Panelet.
eller via Giro betaling (forud)
SIDE 4: Banner salg
Vælger jeg at kalde banner side, det vil sige at siden skal være forberedt til bannersalg i forskellige str. Og forskellige priser.. der skal selvfølgelig være en side der forklarer og beskriver… (evt. på samme side )
Med et enkelt adm. Modul … der gør jeg kan sætte et banner ind i en given periode (eks. En kunde køber plads for en måned … derefter skal det selv forsvinde, medmindre det bliver forlænget af kunden... til sidste punkt ved jeg godt det er manuelt styret
Skal være forberedt til kort eller giro betaling

SIDE 5: Om firmakontakten med kontakt oplysninger
En side med firmaoplysninger, samt kontakt personer… navn, telefonnummer, direkte e-mail
har også en ide om en simpel kontakt formular … hvor de i en rullemenu vælger hvad det omhandler, og hvilken afd. Der skal modtage den.
Det kan være sig gode råd, ris, ros, spørgsmål osv. Osv.
Siden er også et lovkrav fra SKAT, og PBS så skal klart have de oplysninger den kræver

SIDE 6:
Diverse siden ….. tja aner ikke hvad jeg skal kalde den … måske nyheder  …. Altså stedet hvor man kan skrive det man har tid til at få skrevet der … ikke så sikker på den er så nødvendig … men den er med i min ide?????
Her kunne også være link til … cvr, virk, og andre relevante sider for nystartede… eller bare erhvervsdrivende
Men der skal være en side til div. Nyheder
og der skal være en job side

begge de 2 nævnte skal være meget nemme Online/offline alt efter behov
SIDE 7: siger vist sig selv… et forum hvor de kan diskutere
Forumside - tja som du selv sagde i telefonen  - -der er ikke meget at sige om det , det er bare et forum
det skal bare være muligt for erhvervsdrivende (mod log ind) at kunne spørge andre om hvor de finder det de søger efter
ADM. SIDE
Al tekst skal være redigerbar på alle sider … og billeder skal kunne skiftes ud efter behov … MEN skal kende str. På billeder..
Det skal være muligt at adm. Banner annoncer pr dato interval …. (lagt op den dato for så lang tid) derefter forsvinder den …. Med mail funktion til det pågældende firma om at om 8 dage udløber din annonce hvis du ønsker at forny osv osv ..
Det skal være muligt at adm. Listesiden ved hjælp at afkrydsningsknapper … hvilke muligheder de har (vis /fjern) muligheden … og teksten på dem… da tiden jo ikke står stille og folk hele tiden søger på noget forskelligt …  EVT. oprette en ny eller fjerne dem der ikke bliver brugt ….
jeg har sikkert glemt rigtigt meget på ADM siden … men aner jo ikke ret meget om det, har kun haft min webshop med et adm. Panel

jeg håber der er nogen her der fanger hvor jeg vil hen ..... det er en komplet hjemmeside ... mangler tiden det vil tage... prisen det vil koste ... samt skærmbilleder der viser hvad jeg kan forvente

bemærk at en jeg allerede har snakket med har fået brevet, men vil godt have flere tilbud at vælge imellem

Lars
Avatar billede jps6kb Novice
01. oktober 2009 - 14:44 #1
Hej Lars,

Du er velkommen til at skrive en mail til post(a)kimbang.dk - så vil jeg gerne høre lidt mere og komme med et tilbud.