Avatar billede sophus.00 Nybegynder
30. september 2009 - 12:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA: Find method - finder ikke hvad jeg skal bruge?

Hej

Jeg har brug for at søge og finde et tal i en celle i et range.
Ranget er A3:A59. A3:A59 indeholder tidspunkter fra 7 til 21 med kvartersangivelser, eksempel nedenfor:
A3: 7
A4: 7,15
A5: 7,3
A6: 7,45
A7: 8
A8: 8,15
...
A57: 20,3
A58: 20,45
A59: 21

Jeg har forsøgt mig med nedenstående kode, men den returnere ofte at den ikke fandt noget. Det ser umiddelbart ud til at mønsteret er at når det ikke er et heltal så går det galt. Altså ved 9,15 og 9,3 osv.

Sub TestFind()
Dim Result As Object

Set Result = Worksheets("Overblik ulige").Range("A3:A59").Find("9", LookIn:=xlFormulas)
If Result Is Nothing Then
    MsgBox "Søgningen fandt ingenting."
ElseIf Not Result Is Nothing Then
    MsgBox "Søgningen fandt " & Result
End If

End Sub
Avatar billede jkrons Professor
30. september 2009 - 12:50 #1
Det virker nydeligt hos mig. Husker du at i VBA skal decimaler angives med ".", ikke ",". Altså

Set Result = Worksheets("Overblik ulige").Range("A3:A59").Find("9.3", LookIn:=xlFormulas)

ikke

Set Result = Worksheets("Overblik ulige").Range("A3:A59").Find("9,3", LookIn:=xlFormulas)
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
30. september 2009 - 14:07 #2
Tusind tak for hjælpen. Det var fordi jeg brugte , og ikke .

Vil du ligge et svar?
Avatar billede jkrons Professor
30. september 2009 - 16:34 #3
Et svar :-)