Avatar billede nikologo Nybegynder
29. september 2009 - 16:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hent URL fra frame og tjek

Hej,
Jeg er igang med at prøve og lave en side som består af en frame, og et script som kan hente url'en fra framen og så tjekke om det er en bestemt url, og hvis det den url som den skal tjekke om det er, skal den gå til en anden side, som jeg bestemmer.

Jeg har forsægt mig lidt med php først men, er gået helt væk fra det igen, da jeg ikke har på fornemmelsen at det kan lade sig gøre.
så nu har jeg forsøgt mig lidt med javascript, vilket jeg er elendig til.

Så håber virkeligt der er nogle der vil hjælpe :D

Min kode ser sådant ud (og det virker ikke :D)

<frameset rows="60" frameborder="0" framespacing="0">
    <frame name="myframe" id="myframe" OnLoad=get_url( this ) src="http://www.google.dk/" noresize="noresize" scrolling="auto" />
</frameset>

<html>
<head>
<script language="javascript">
if alert(top.myframe.location)=="{
    location.href='http://www.facebook.dk/';
}
</script>

    <title></title>
</head>
<body>
<?php

?>
</body>
</html>

Links'ne jeg har brugt i det er bare tilfældige.
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2009 - 21:13 #1
<ole>

URL'erne er ellers af afgørende betydning. Hvis der er tale om et dokument, som ligger på et andet domæne end det med framesettet, kan det ikke lade sig gøre

/mvh
</bole>
Avatar billede nikologo Nybegynder
29. september 2009 - 21:25 #2
Hmm. tja jeg har så godt som igen forstand på det :S,
men det jeg skal bruge det til er hvis jeg f.eks finder en side som har en konkurrence, og jeg så setter den ind som en frame, på den side som jeg har sendt koden på, så vil jeg simpelthen have min frame til at tjekke om de er gået væk fra den side hvor konkurrencener, altså ved at de har tilmeldt sig, og hvis de har det, skal den gå tilbage til min side :D.
Så siden jeg viser i framen er ikke fra samme sted som, jeg har framen og den jeg hvor jeg tjekker.

Håber du forstår hvad jeg mener :D

Mvh.
Nikolaj
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2009 - 21:35 #3
Hvis konkurrencen ligger under et andet domæne (en anden server) end filen med framesettet, kan det ikke lade sig gøre.

Hvis dit frameset ligger på http://my-domain.dk, og konkurrencen under http://his-domain.dk, kan det altså ikke lade sig gøre
Avatar billede nikologo Nybegynder
30. september 2009 - 08:32 #4
OK, så må jeg nøjes med at bruge det på konkurrencer der ligger på samme domæne. Men kan du så hjælpe med koden, hvis det skal gøres på denne måde ?? :D

Mvh.
Nikolaj
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2009 - 09:04 #5
Ja, men du må lige skrive din kode, for jeg kan ikke få hoved eller hale i den, du skriver i spørgsmålet    =)
Avatar billede nikologo Nybegynder
30. september 2009 - 16:41 #6
Her er den:
<frameset rows="60" frameborder="0" framespacing="0">
    <frame name="myframe" id="myframe" OnLoad=get_url( this ) src="http://google.dk/" noresize="noresize" scrolling="auto" />
</frameset>

<html>
<head>
<script language="javascript">

</script>

</head>
<body>

</body>
</html>

------------------------------
Jeg har slettet noget af det som jeg på forhånd ved ikke virker, så det ikke ligger og forvirer :D
Avatar billede nikologo Nybegynder
15. marts 2010 - 12:02 #7
Lukker