Avatar billede underpass Nybegynder
29. september 2009 - 10:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vista vil ikke på internettet over LAN? Kun lokal adgang?

Jeg har fået et par Vista PC'er på arbejdet og ingen af dem vil på internettet via vores LAN!?
I proceslinjen står der: Adgang: Kun lokalt.
Hvor ændrer jeg den indstilling så de kan komme på internettet?
Avatar billede jonner40 Nybegynder
29. september 2009 - 11:07 #1
Prøv at gå ind i netværks indstillinger og vælg privat netværk i stedet for offentligt
har virket for mig nogle gange

har i fast dns server så er det disse tal der skal tastes ind
Avatar billede underpass Nybegynder
29. september 2009 - 12:38 #3
Tak Jonner > men kan simpelthen ikke finde Netværksindstillinger i Vista; altså hvor PRÆCIS jeg ændrer det til et privat netværk?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. september 2009 - 13:44 #4
I netværks og delingscenter. Klik på Tilpas.

Prøv lige at klikke på Status, og derefter på diagnosticer. Det kan være at det løser problemet.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
29. september 2009 - 14:09 #5
Avatar billede underpass Nybegynder
30. september 2009 - 10:58 #6
dragonknight/jonner > Tusind tak, men det hjalp ikke at ændre netværkstypen(og det var allerede privat)
Avatar billede underpass Nybegynder
30. september 2009 - 11:03 #7
Vi kører i øvrigt en citrix-løsning og jeg kan sagtens komme på internettet via den, Dvs. først connecte til et webinterface på en server i vores LAN og derfra på internettet.
Men lokalt altså direkte ud på internettet fra maskinen er der 'kryds' på linjen fra netværk til internet.

Brugeren er administrator på maskinen.
Har forsøgt at slå firewall fra, og AVG, bare to make sure.
Kan sagtens komme på internettet hvis jeg sætter mit mobile bredbånd i.
Hjælp!
Avatar billede underpass Nybegynder
07. oktober 2009 - 11:01 #8
lukker...det var tilsyneladende et gigabit-switch issue..