Avatar billede Red0z Nybegynder
28. september 2009 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cannot evaluate expression because a native frame is on top of the call stack.

Hey igen guys! Så er jeg på igen.. Denne gang får jeg fejlen

Cannot evaluate expression because a native frame is on top of the call stack.

Jeg har lavet en background worker i mit program, og den udfører lige præcis hvad den skal, men når den er færdig med hvad den skal, så crasher programmet lidt efter med fejlen

"Cannot evaluate expression because a native frame is on top of the call stack."

Jeg tror det er min background worker som bliver ved med at loope, men kan ikke finde fejlen . :)

Og benytter mig af kommandoen - System.Windows.Forms.Control.CheckForIllegalCrossThreadCalls = false;

for at snyde mig fra fejlen

Cross-thread operation not valid: Control '<ting her>' accessed from a thread other than the thread it was created on.

        private void backgroundWorker_DoWork(object sender, DoWorkEventArgs e)
        {
            int antal = 0;
            backgroundWorker.WorkerSupportsCancellation = true;
            if (this.backgroundWorker.CancellationPending)
            {
                e.Cancel = true;
                return;
            }
            List<string> md5list;
            string path = folderBrowse.SelectedPath;

            if (this.InsertButton.Enabled == true)
            {
                Dispose();
            }
            if (!Directory.Exists(path))
            {
                MessageBox.Show("You must choose a valid path first");
            }
            if (choosext.Text == "Choose extention")
            {
                MessageBox.Show("Please Choose an extention");
            }
            else
            {
                string[] filePaths = Directory.GetFiles(path, choosext.Text,
                                        SearchOption.AllDirectories);

                md5list = new List<string>();

                foreach (string file in filePaths)
                {
                    filename = System.IO.Path.GetFileName(file);
                    filedir = System.IO.Directory.GetCurrentDirectory();
                    md5string = MD5HashFromFile(file);

                    if (md5list.Contains(md5string))
                    {
                        DupGrid.Rows.Add(filename, file, md5string);
                    }
                    if (md5list.Contains(md5string) == false)
                    {
                        WriteToDoc();
                        OrgGrid.Rows.Add(filename, file, md5string);
                        md5list.Add(md5string);
                    }
                    label6.Text = Convert.ToString(antal++);

                        if (this.backgroundWorker.IsBusy)
                        {
                            label4.Text = "Busy";
                        }
                        if (this.backgroundWorker.IsBusy == false)
                        {
                            label4.Text = "Not Busy";
                        }

                    //Here is where we use this method to pass back
                    //information to the UI Thread. Notice how we
                    //pass the current progress (limited from 0 to 100)
                    //as well as the actual customer object.

                    this.backgroundWorker.WorkerReportsProgress = false;
                    //this.backgroundWorker.ReportProgress(returnedRecordCount, filePaths);

                    System.Threading.Thread.Sleep(20);
                }

        private void backgroundWorker_ProgressChanged(object sender, ProgressChangedEventArgs e)
        {
            if (e.ProgressPercentage <= this.progressBar1.Maximum)
            {
                this.progressBar1.Value = e.ProgressPercentage;
            }

        public void backgroundWorker_RunWorkerCompleted(object sender, RunWorkerCompletedEventArgs e)
        {
            this.InsertButton.Enabled = true;
            this.label1.Text = "Process Complete!";
        }
Avatar billede bvli Praktikant
28. september 2009 - 14:36 #1
Hej igen :)

1) Du må ikke kalde dispose på dig selv (Det er i hvert fald en rigtig rigtig dårlig ide).

2) Du må ikke tilgå nogle af dine kontroller i din baggrundstråd. Det skal du lade ReportProgress-event'et om at gøre.
Avatar billede Red0z Nybegynder
28. september 2009 - 14:43 #2
Fandt ud af det der med Disposen ihvertfald, hehe .. :P Hvordan benytter jeg det så? :) Så det hele kommer til at spille ca. ? :)
Avatar billede bvli Praktikant
28. september 2009 - 15:08 #3
Et lidt hurtigt svar:

class ProgressDetail {
  public string FileName {get;set;}
  public long FileCount {get;set;}
  public string Statustext {get;set}
  //Tilsæt hva' du selv har lyst til.. Eg. isBusy etc.
}

// i din do_work
[...]
foreach (file f in files) {
  //process filer - og find ud af om den er en dublet.
  ProgressDetail d = new ProgressDetail();
  d.FileName = f;
  d.FileCount = ++antal;
  d.StatusText = "Processing: " + f;
  d.IsDublet = isDublet;
  ReportProgress(calculatedPercent, d);
}
[...]
private void backgroundWorker_ProgressChanged(object sender, ProgressChangedEventArgs e){
  this.progressBar1.Value = e.ProgressPercentage;
  ProgressDetail pd = e.UserState as ProgressDetal;
  if (pd != null) {
    if (pd.IsDublet) {
      dubletGrid.Rows.Add(pd.FileName);
    } else {
      ejDubletGrid.Rows.Add(pd.FileName);
    }
    label4.Text = pd.StatusText;
    someOtherLabel.Text = string.Format("Processed {0} files of {0}.", pd.FileCount, totalFiles);
  }

Altså - jeg manipulerer kun med kontrollerne på formen i eventhandleren for ProgressChanged. Det er fordi den bliver afviklet i samme tråd, som har oprettet kontrollerne. (det er jeg garanteret af min backgroundworker). Det er det der gør den lidt smart :)

Hvis du vil manipulere med kontrollerne i andre tråde - er du nødt til at bruge din forms Invoke(...) - og det gør det noget mere besværligt.
Avatar billede Red0z Nybegynder
28. september 2009 - 15:28 #4
Der er ingenting der hedder d.Dublet, hvor skal den findes, eller hvordan skal den laves? :)
Avatar billede bvli Praktikant
28. september 2009 - 15:49 #5
Uh.. Nu er det jo til inspiration jeg skrev det.

Det er ikke kørt gennem en compiler - og det er bedre at du prøver at læse igennem hvad koden gør. Anyway - tilføj en bool-property på denne her ProgressDetail-klasse :)
Avatar billede Red0z Nybegynder
14. oktober 2009 - 13:10 #6
Undskyld det sene svar, men har haft travlt, men fik sat mig ned, læst det og lært det ! Super nice! Nu kører den del jo! Lav et svar og du skal modtage point! :)

Fik lært hvordan man bruger BGWorker og Klasser på noobstadie. ^^
Avatar billede bvli Praktikant
14. oktober 2009 - 13:33 #7
He! :) Værsgo'