Avatar billede madsens90 Praktikant
28. september 2009 - 11:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Log på "public" mssql db via PHP document med passwords på samme public server?

Hej eksperter!

Jeg er igang med at lave en slags tagwall i C#, og da jeg har en server stående derhjemme, har jeg installeret MSSQL på den, da jeg lige har fået undervisning i det.
Herefter vil jeg fra hvilket som helst sted med internet adgang kunne få adgang til serveren via mit program.

Dette har jeg dog fået til at virke, problemet er bare at det for det første sender password hver gang man connecter til databasen (meget usikkert), og for det andet kan man ikke logge på hvis man er på et netværk hvor der er blokeret for sql portene (som her på min skole).

Derfor er jeg kommet frem til at jeg vil have et PHP dokumment på min server med passwords osv til SQL'en, som man skal loade ind i sit C# dokument for at skabe adgang til MSSQL'en på min server..

Kan dette lade sig gøre? Ved det kan i Flash, hvis man vel og mærke har sit flash program samt php filen samme sted på serveren.

Pointen ved alt dette er 1. sikkerhed, og 2. connection via port 80 (http).

Mvh. Christian

ps. Spørg endelig hvis jeg ikke har forklaret korrekt!
Avatar billede madsens90 Praktikant
28. september 2009 - 11:49 #1
Jeg havde i øvrigt forestillet mig noget med en "get: fil.php?besked=Hej&hash=MD5sum" fra C# af til mit PHP dokument på serveren.
Avatar billede bvli Praktikant
28. september 2009 - 12:22 #2
har du ikke .NET på din server? Det smarteste ville vel være at lægge nogle data-services op på serveren. Altså f.eks.lave nogle web-services, som henter data til dig.

anyway - du kan også gøre det på din måde. Men brug din web-server til at beskytte data, så du bruger dit web-request til at sætte password og brugernavn (husk at bruge ssl)
Avatar billede madsens90 Praktikant
28. september 2009 - 12:54 #3
Hvordan sætter man de der data-services op? :)
Du sagde "Det smarteste ville vel være", så jeg tror jeg prøver den metode. :D

Medmindre det er for besværligt at forklarer, eller du ikke lige kender en guide til det. :)
Avatar billede bvli Praktikant
28. september 2009 - 13:43 #4
Altså - hvis du har .NET på din server, så er det "lige-ud-ad-landevejen".

Kig evt. her:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms734712.aspx
Avatar billede madsens90 Praktikant
28. september 2009 - 16:00 #5
Nu er jeg ikke så meget inde i services (sidder og læser på det link du sendte), men når jeg så opretter forbindelse til serveren, hvilke porte bruger jeg så ud af min firewall hvis jeg er på et andet netværk?

Altså hvis jeg sidder hos en ven, og vil oprette forbindelse hjem til, hvilke porte skal så være åbne på min vens firewall?

Og syns ikke rigtig jeg kan finde hoved og hale i de services der. ;)

-Christian
Avatar billede bvli Praktikant
28. september 2009 - 16:09 #6
Port 80 - Du sætter dem op til at køre i din IIS.

Prøv at søge på WCF Tutorial på google. Du vil helt sikkert finde noget brugbart.

Når først du har startet dit projekt op i visual studio - og lavet din første service, så vil du helt sikkert kunne se lyset :)
Avatar billede madsens90 Praktikant
01. oktober 2009 - 16:11 #7
Hej igen. Beklager der gik lidt tid, men havde problemer med serveren.

Men nu den er oppe og kører igen, har jeg prøvet at sætte mig lidt ind i WCF, ved at følge microsofts tutorial. Så nu har jeg fået sat en service op på min server, og fået lavet noget client noget.

Men hvordan trækker jeg noget ud fra min MSSQL database via servicen, til min client?

Håber du vil hjælpe! :)

-Christian
Avatar billede madsens90 Praktikant
05. oktober 2009 - 10:36 #8
Hej igen igen.

Min server er gået ned igen, og har ikke lige nogen server cd liggende til at installerer noget OS på den, så er midlertidlig inaktiv.

Hvad angår mit sidste spørgsmål fra 1 okt. så tror jeg at du allerede har svaret på det spørgsmål, og at svaret er IIS. :)

- Christian
Avatar billede madsens90 Praktikant
29. november 2010 - 18:54 #9
Lukker her. har ikke serveren stående mere, og har fået meget større viden inden for det. :)